Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Asociația Oamenilor de Afaceri din România critică dur Guvernul. Industria care va avea cel mai mult de suferit

Autor: | | 0 Comentarii | 249 Vizualizari

Toate măsurile adoptate de guvernele ce s-au succedat de la 1 ianuarie 2017 au pus la grea încercare companiile, afectând semnificativ încrederea și performanță mediului socio-economic.

Faţă de poziţiile publice exprimate de reprezentanţii sindicatelor, de analiştii economici şi de oamenii politici în legătură cu posibila îngheţare a salariilor din sectorul bugetar în anul 2019, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România, denumită în continuare AOAR, îşi păstrează neschimbată poziţia cu privire la efectele negative înregistrate în economie în urma adoptării unor măsuri administrative discreţionare, de natură populistă (creştere/îngheţare salarii).

AOAR apreciază că, dincolo de concurenţa neloială făcută mediului privat, creşterea salariilor în administraţia publică, sănătate şi educaţie, fără aplicarea unor criterii de performantă, nu a dus la o îmbunătătire a acestor servicii pentru firme şi cetăţeni.

AOAR a atras atenţia că măsurile de creştere a salariilor înainte de revizuirea temeinică a legislaţiei relevante, în multe cazuri contradictorie (modificări frecvenţe ale unor prevederi sau solicitarea aplicării unor prevederi în termene scurte, nerealiste), nu-şi vor atinge scopul de interes public. În mod deosebit, AOAR dezaprobă lipsa de vointă politică în ceea ce priveşte informatizarea serviciilor publice, contrar declaraţiilor şi angajamentelor exprese, repetate de către toţi decidenţii politici.

Consecinţa lipsei informatizării administraţiei publice şi a celei locale este accentuarea presiunilor vizând creşterea numărului de angajaţi (peste 15.000 de noi angajaţi în sistemul public în anul 2017), motivată de gradul mare de încărcare. AOAR atrage atenţia asupra încetinirii creşterii economice în anul 2018, de cca. 4,4% în prezent, fată de nivelul de 5,3% menţinut ca premisă chiar la aprobarea primei rectificări bugetare din acest an.

În astfel de condiţii, anunţarea devansării creşterii salariului minim pe economie începând cu 1 noiembrie 2018, fată de 1 ianuarie 2019, reprezintă o măsură populistă, arbitrară, afectând negativ sectorul privat, cu deosebire industria prelucrătoare. AOAR constată, cu regret, că prevederile din programul de guvernare privind îmbunătătirea relaţiei Guvern-mediul de afaceri răman simple declaraţii politice, de natură electorală.

Pericolul ignorării de către decidenţii politici a cererilor fundamentate venite dinspre mediul de afaceri constă în reducerea semnificativă a investiţiilor, amplificarea tensiunilor pe piaţa muncii şi o mai accentuată încetinire a creşterii economice.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter