Reprezentanţii UNSAR, alături de cei ai companiilor de asigurare, au participat marţi la o nouă întâlnire de lucru cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Consiliul Concurenţei, Ministerul Finanţelor Publice şi reprezentanţii asociaţiilor transportatorilor, cu privire la piaţa asigurărilor obligatorii RCA. De asemenea, asigurătorii solicită eliminarea posibilităţii ca o unitate reparatoare să factureze la costuri mai mari decât reprezentantul oficial al mărcii în România, pentru a diminua nivelul fraudei în acest domeniu, precum şi reglementarea despăgubirilor privind daunele morale şi vătămărilor corporale, în baza unor bareme de calcul.

Reprezentanţii UNSAR mai solicită eliminarea TVA-ului în cazul plăţilor păgubiţilor persoane juridice şi interconectarea bazei de date a asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) încheiate pe teritoriul României (CEDAM) cu baza de date ce prezintă situaţia maşinilor înmatriculate (DRPCIV) şi realizarea unui registru de evidenţă a comportamentului şoferilor în trafic. Totodată, asigurătorii solicită punerea în aplicare a unui cadru legislativ privind sancţiunile aplicabile şoferilor care nu deţin poliţă de asigurare obligatorie RCA, dar eliminarea dreptului de plată în rate lunare a primelor RCA.

Printre soluţiile propuse se mai numără: eliminarea obligaţiei de plată a despăgubirilor în unităţile de service, care în primul rând ar diminua utilizarea de tarife neconcurenţiale de către unele unităţi reparatoare, dar ar permite şi acordarea de despăgubiri fără TVA pentru cei în drept să deducă această taxă şi emiterea unor norme de reglementare a răspunderilor profesionale realizate cu vehicule de tip autospecializate care să fie practicate numai dacă există asigurare profesională suplimentară.


Te-ar putea interesa și: