Raoul Savos este şeful departamentul de cercetare al companiei TradeAds care se vrea „prima bursă de publicitate online”.  Lucrează de un an de zile la această firmă deşi cu C.V-ul său ar putea să se angajeze la orice multinaţională.

“M-a atras mereu ideea de a pune o piatră la baza unei temelii. TradeAds este o companie tânără, care are multe perspective şi va dovedi mult. Cea mai mare provocare pentru mine, ca cercetător, este deschiderea unor direcţii, construirea unor valori. De aceea, componenta umană este esenţială într-o astfel de activitate, iar cercetătorii din TradeAds au fost aleşi printr-o selecţie exigentă”, explică Savos.

Echipă formată din olimpici
Savos conduce la TradeAds o echipă formată numai din olimpici la matematică. Primul asistent a fost olimpic naţional în liceu, iar în prezent este masterand cu specializarea criptografie şi teoria codurilor. Cel de-al doilea asistent a fost olimpic internaţional la matematică (argint la olimpiada internaţională de matematică din Vietnam – 2007, aur absolut- cel mai bun rezultat- la balcaniada de matematică în Grecia 2007, aur absolut la concurs internaţional de matematică din Kazakhstan – 2007. În prezent, acesta este responsabil cu pregătirea lotului olimpic al Liceului Internaţional de Informatică din Bucureşti.  Savos nu a dorit să dezvăluie numele celor doi asistenţi din motive evidente.

“Din punct de vedere ştiinţific, TradeAds îmi oferă ceea ce multinaţionalele nu mi-ar putea oferi : posibilitatea de a-mi exploata exhaustiv ideile. Nu sunt adeptul muncii de rutină, indiferent de nivelul ei de dificultate. Fiecare proiect pe care l-am propus, a fost îmbrăţişat şi susţinut de echipă. În plus, preocupările noastre sunt deocamdată unice în România”, a precizat Savos.

Cu ce se ocupă la TradeAds?

“Liniile de cercetare pe care lucrez în TradeAds includ în bună măsură problemele de previziune, iar metodele de învăţare automată specifice Inteligenţei Artificiale întregesc arsenalul de tehnici pe care îl pune la dispoziţie Econometria”, a afirmat acesta.

Cel mai mândru se arată de motorul de targetare demografică şi comportamentală pe care l-a construit

“A fost un proiect consistent care a mobilizat întreaga echipă din companie. La modelarea problemei am lucrat iniţial singur, iar apoi mi s-a alăturat şi alţii”, a spus Savos.

Diferenţa fundamentală dintre publicitatea online şi publicitatea în alte medii este interactivitatea. Utilizatorul de Internet poate să răspundă afişării unui banner publicitar făcând click pe el. Cu cât rata de click este mai mare, cu atât bannerul a fost mai interesant, iar advertiserii şi publisherii sunt avantajaţi.  Informaţiile personale (sex, vârsta, tipologie comportamentală, etc) ale utilizatorilor Internet sunt anonime. Cunoscând doar activitatea lor, adică site-urile pe care le accesează, motorul de targetare previzionează aceste informaţii personale. Scopul previziunii este livrarea ţintită a bannerelor, efectul fiind creşterea eficienţei. În paralel, livrând utilizatorului doar acel conţinut publicitar care îl vizează, publicitatea online devine un mediu atractiv, care răspunde nevoilor utilizatorului.

Atunci când nu se ocupă cu aplicarea inteligenţei artificiale în publicitatea online, Savos preferă se meargă la spectacole, să citească, să exploreze natura şi să asculte muzică.

“Sunt un meloman convins. Aşa cum spunea maestrul Joaquin Rodrigo, cred că noi oamenii vom fi în Paradis, sunete !”, a încheiat Savos.