Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Anunț de ULTIMA ORĂ: O LOVITURĂ se apropie de România! Este vorba de SUTE de milioane de euro

Autor: | | 1 Comentarii | 121929 Vizualizari

Este vorba de multe milioane de euro, ba chiar sute de milioane de euro, pe care România riscă să-i piardă. Uniunea Europeană propune modificarea unui regulament, care ar putea să ne aducă pierderi financiare cutremurătoare.

România riscă să piardă aproape o treime din alocarea de fonduri prin Mecanismul Conectarea Europei din cauza problemelor mari în implementarea proiectelor contractate în valoare de peste un miliard de euro, în contextul în care Comisia Europeană propune o modificare de regulament pentru următorul exerciţiu financiar, a declarat pentru Agerpres eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportor al Parlamentului European (PE) pentru acest dosar.

"Noi am accesat pe Mecanismul Conectarea Europei (Connecting Europe Facility, CEF) numai pe partea de coeziune peste un miliard de euro. Proiecte pe căile ferate în special, care sunt într-o întârziere majoră. Nici nu au început, de fapt, implementarea. Regulile spun clar: dacă ai întârziat o perioadă de la data prevăzută de începere a proiectului din contractul de grant pot să-ţi ia banii. Sau dacă se vede că ai ajuns într-o situaţie în care este evident că nu poţi termina proiectul, adică nu ai timp să-l termini până la sfârşitul exerciţiului financiar. Şi noi suntem cu toţi banii de la acest mecanism în această situaţie, cu toate proiectele", a declarat Marian-Jean Marinescu.

În acest context, susţine eurodeputatul PNL care este vicepreşedinte al grupului Partidului Popular European (PPE) din PE, Comisia Europeană a venit cu propunere care i s-a părut "foarte stranie", respectiv "ca aceşti bani care se transferă de la Fondul de coeziune la CEF, 30% din ei, să se pună la comun între statele din coeziune, care sunt 14, şi oricine să poată depune proiecte".

În opinia lui Marinescu, există şi un "câştigător" clar al unei eventuale modificări a regulamentului CEF în sensul dorit de Comisie, respectiv Rail Baltica, un megaproiect de infrastructură feroviară care îşi propune să creeze conexiuni feroviare după standardul european între Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania şi Polonia şi care este prezentat drept unul dintre proiectele prioritate ale programului TEN-T (Trans-European Transport Networks) al Comisiei Europene.

Motivele invocate pentru propunerea de modificare a regulamentului ar fi că "sunt state mici care nu au suficientă alocare pe coeziune şi nu pot face un proiect mare care este foarte important pentru Europa" şi "state care au bani, dar nu îi folosesc".

 

"Şi eu am probleme acum la noul Mecanism, pentru că au venit cu această propunere pe care eu o voi respinge fără niciun fel de discuţie, pentru că mi se pare o aberaţie să finanţezi sărăcia dintr-o ţară cu sărăcia din alte ţări. Dar ne creează probleme nouă, României", a spus Marian-Jean Marinescu.

"În România aceste proiecte de la CEF sunt într-o situaţie foarte grea. L-am întrebat pe ministrul transporturilor (Lucian Şova - n.r.) în ce stadiu sunt şi nu am avut niciun răspuns", a adăugat el, precizând că şi Programul Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) se confruntă cu aceleaşi probleme de implementare.

"În afară de proiectele fazate din exerciţiul trecut nu a început nimic din POIM, nici Sibiu-Piteşti, nici celebrul drum expres de la Ploieşti la Bacău, nimic. Un singur proiect cică este adjudecat, podul de la Brăila - Galaţi, dar acolo sunt nişte probleme. Deci cam asta este situaţia cu banii. Oamenii ăştia nu au niciun fel de responsabilitate. Am înţeles că ministrul transporturilor i-a răspuns Corinei Creţu că are 200% absorbţie", a mai spus Marinescu.

După părerea lui, motivele pentru care nu au fost implementate proiectele contractate prin CEF ar fi "foarte multă incompetenţă, lipsă de interes sau prea mult interes care nu a fost compatibil cu proiectele. Pot fi multe explicaţii. Dar când ai bani prin care poţi să modernizezi căile ferate şi tu nu îi foloseşti..."

În cazul în care propunerea Comisiei Europene de modificare a regulamentului CEF ar deveni realitate, România ar pierde peste 300 de milioane de euro în următorul exerciţiu financiar. Evident, pe lângă banii pe care trebuia să-i primească prin cofinanţarea UE pentru proiectele începute şi neimplementate în actualul exerciţiu financiar.

"Sunt 1,2 miliarde (euro) bani europeni, în total sunt 1,46 miliarde, pentru că este 85% cofinanţare. Şi programarea era 200 de milioane în 2016, 200 de milioane în 2017, 342 de milioane în 2018. Şi nu ştiu dacă s-a plătit ceva", a afirmat eurodeputatul PNL.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.