”Antares pariază pe gazul natural ca și combustibil al viitorului și, având în vedere că GPL nu poate fi folosit la vehiculele cu motorizare diesel, acest business reprezintă o alternativă viabilă la combustibilii clasici, prin eficientizarea pe care o aduce economia de carburant. Am convingerea că, pe termen mediu, se vor dezvolta în România rețele de stații de alimentare cu GNCV, crescând considerabil numărul de vehicule care folosesc acest carburant”, a declarat Dumitru Becșenescu (foto), președintele Antares Group.

Omul de afaceri este convins că, în perioada imediat următoare, ”va fi un interes major” pentru montarea pe vehicule, în special pentru transportatorii comerciali, a sistemelor duale cu combustibil mixt, prin injecție de gaz natural în carburantul tradiţional. ”Astfel, se obține o economie considerabilă a costurilor cu combustibilul. Sistemele duale vor putea fi montate în rețeaua noastră de service”, a mai spus președintele Antares Group.

Ca parte a strategiei de dezvoltare, compania îşi propune ca, pe viitor, să continue să investească în acest domeniu pentru a crea o reţea naţională de 14 staţii GNCV, cel de-al doilea oraş vizat, după Râmnicu Vâlcea, fiind Bucureşti. Reţeaua va permite utilizatorilor să se deplaseze oriunde în ţară şi în Europa, cu atât mai mult cu cât toate ţările din Uniunea Europeană au deja reţele de staţii de GNCV.

România era, până acum, singura ţară din Uniunea Europeană care nu deţinea staţii de alimentare pentru maşinile care merg pe gaz natural comprimat, deşi există o directivă europeană care spune că, până în 2020, toate statele membre trebuie să aibă astfel de staţii în reţeaua naţională de drumuri, la fiecare 150 de km. ”Lipsa de apetit pentru investiţii în acest domeniu a fost justificată de trei factori: în primul rând, absenţa unei pieţe de desfacere, apoi costurile prea mari, în contextul în care o staţie costă aproximativ 500.000 de euro şi, nu în ultimul rând, până acum câteva luni, o legislaţie nedefinită în domeniu”, a adăugat Dumitru Becșenescu. 

Maşinile pe gaz natural comprimat poluează cu până la 30% mai puţin şi sunt cu 50-70% mai silenţioase decât maşinile cu motor Diesel. O maşină alimentată cu gaz natural comprimat are o autonomie de până la 500 km şi este, în medie, cu 50% mai economică. La capitolul siguranţă, o astfel de maşină se situează pe primul loc datorită faptului că gazul natural comprimat este mai uşor decât aerul, nu este toxic şi se aprinde greu, diminuând considerabil riscul de accidente.

Pe site-ul http://cngeurope.com sunt înregistrate peste 3.000 staţii de alimentare cu GNCV, cele mai multe în Italia şi Germania, iar din data de 02 decembrie 2015 figurează și România cu stația de la Râmnicu Vâlcea. Încă din 2014, pe acelaşi site erau informaţii despre 1.147.000 de autovehicule pe GNCV în ţările Uniunii Europene şi un total de aproape 1,9 milioane în toată Europa. De atunci, ritmul de creştere a fost de 16,6%, numai în primul trimestru din 2015 fiind înmatriculate 63.314 de noi autovehicule pe GNCV, faţă de 54.285 de autovehicule în aceeaşi perioadă din 2014. Antares Group a fost înfiinţat în anul 1994 și are sediul central în Râmnicu Vâlcea. Astăzi, din grup fac parte 10 companii, cu aproximativ 600 de angajaţi, care desfășoară activități diverse, precum transport, service auto, turism, construcţii, prelucrare şi comercializare de produse petroliere.


Te-ar putea interesa și: