Razboiul din Iugoslavia a avut si partea lui buna: a deschis sursele de finantare pentru refacerea unui teritoriu si a unei economii distruse. Foarte multe firme romanesti si straine asteapta acum sa se repuna pe picioare cu ajutorul infuziei masive de fonduri ce vor fi pompate prin diferite institutii internationale in acest scop. 1999 a fost anul de cumpana al afacerilor derulate in Romania. Cele mai multe firme si-au redus activitatea in loc sa o dezvolte. Companii importante si-au exprimat deja, fara nici un echivoc, punctul de vedere asupra politicii economice dezastruoase practicate in Romania. Colgate Palmolive a pus lacatele la poarta fabricii din Bucuresti. Philips si-a inchis doua dintre cele cinci departamente. Metro si Philip Morris au oprit investitiile la stadiul in care ajunsesera la inceputul anului si au trecut la concedieri. Reynolds a facut disponibilizari masive. La Unilever s-au redus posturile, iar Procter & Gamble are planuri similare. La Shell Gas, din 760 de oameni au ramas mai putin de jumatate. Acelasi lucru s-a intamplat si la marile agentii de publicitate. Daca la inceputul anului Hoffman La Roche avea planuri mari de investitii in Romania, in primavara le-a pus pe „stand by”. Una dintre cele mai mari firme de produse alimentare, Bernard Mathews, care avea „la cheie” strategia de a intra in luna martie pe piata romaneasca, a fugit… mancand pamantul. Compania NestlA