Compania Enel a fost sancționată drastic

Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a informat joi că a amendat cu o sumă de peste 79 de milioane de euro o divizie a Enel. Motivul acordării acestei amenzi este gestionarea incorectă a datelor personale ale clienților în scopuri de telemarketing. Enel este cel mai mare furnizor de utilităţi din Italia.

Garante, numele autorității, a comunicat că Enel Energia ar fi utilizat datele personale ale clienților de la cel puțin 9.300 de contracte. Asta, pentru a promova ilegal serviciile sale de energie și gaze.

Mai mult, autoritatea a menționat că Enel Energia ar fi achiziționat datele personale ale 978 de utilizatori de la patru companii, fără a avea dreptul de a face acest lucru, acești utilizatori nefiind parte a rețelei de vânzări a companiei.

Amenda a fost impusă în urma unei anchete desfășurate de poliția financiară italiană asupra celor patru companii menționate. Sancțiunea este considerată cea mai mare emisă vreodată de Garante.

Guardia-di-finanza-car-arp
Guardia di Finnza

În luna iunie, Garante a amendat aceste companii cu suma de 1,8 milioane de euro. Autoritatea a și confiscat unele baze de date. Autoritatea de reglementare a subliniat că sistemele de informare pentru managementul clienților și activarea serviciilor de la Enel Energia au prezentat deficiențe grave de securitate. Enel nu a fost disponibil pentru comentarii.

Grecii de la PPC au cumpărat Enel România

PPC (Public Power Corporation) a anunțat, în octombrie anul trecut, finalizarea achiziției operațiunilor Enel din România. PPC este cel mai mare producător și furnizor de energie electrică din Grecia. Aceasta este prima extindere majoră pe piața externă a PPC. Această tranzacție reprezintă un pas semnificativ în strategia de creștere a PPC. Și consolidarea poziției sale în domeniul energiei regenerabile.

Achiziționarea participațiilor deținute de către Grupul Enel în România a fost finalizată. Asta, în conformitate cu prevederile contractului de vânzare semnat în data de 9 martie 2023. Pentru această tranzacție, PPC a plătit aproximativ 1,240 miliarde de euro, ceea ce echivalează cu o valoare a companiilor de aproximativ 1,900 miliarde de euro (100% din acțiuni).

Acest pas strategic a consolidat poziția PPC pe piața energetică europeană și a adăugat la portofoliul său un număr semnificativ de proiecte regenerabile, inclusiv cele în curs de dezvoltare, precum și operațiunile de distribuție și furnizare a energiei electrice din România.