Compania aeriană Alitalia se pregăteşte să concedieze între 1.200 şi 1.400 de salariaţi şi este posibil să renunţe la alţi 600 de angajaţi, care au contracte pe perioadă determinată, potrivit Corriere della Sera.

Potrivit publicaţiei italiene, Rocco Sabarelli, cel care conduce Alitalia, a anunţat deja pe 2 septembrie aceste mutări cu ocazia unui seminar al companiei, concedierile urmând să fie dublate de externalizări şi de creşterea eficacităţii.

Planul de reorganizare prevede ca Alitalia să aibă un total de 12.600 de angajaţi, fără cei 1.400 care ar putea fi disponibilizaţi.

Alitalia şi Air France-KLM au convenit să lanseze un nou parteneriat strategic, care a salvat Alitalia, aflată în faliment, şi care îşi propune să ofere cele mai bune servicii de transport între Europa şi restul lumii tuturor clienţilor Air France, Alitalia şi KLM, datorită unei reţele globale organizată în jurul unei combinaţii unice de aeroporturi centrale din Europa de Nord până în Europa de Sud.

Parteneriatul dintre Alitalia şi Air France-KLM se bazează pe o strategie multi-hub, care era reprezentată până astăzi de aeroporturile Paris Charles-de-Gaulle şi Amsterdam Schiphol, iar această strategie va fi consolidată prin introducerea aeroporturilor Roma Fiumicino şi Milano Malapensa.

Air France-KLM va subscrie la majorarea capitalului social rezervat o sumă de 323 milioane euro. Ca urmare, Air France-KLM va deţine 25 la sută din capitalul Alitalia.

Grupul Air France-KLM va avea trei membri dintr-un total de 19 în Consiliul de Administraţie al Alitalia, inclusiv doi membri din cei nouă care alcătuiesc Comitetul Executiv al Consiliului de Administraţie.

De asemenea, este convenită o perioadă de blocaj de patru ani. Până la 12 ianuarie 2013, niciun asociat italian nu va putea transfera părţi sociale în afara grupului de asociaţi Alitalia sau în afara Air France-KLM. În cel de-al cincilea an – în perioada 13 ianuarie – 28 octombrie 2013 – transferul de părţi sociale către terţi va fi posibil, dar numai cu condiţia ca ceilalţi asociaţi să nu-şi fi exercitat drepturile de preempţiune şi ca transferul să fie aprobat de Consiliul de Administraţie al Alitalia. Convenţia de blocaj va înceta să se mai aplice numai în cazul unei cotaţii la Bursă începând din anul al treilea.

Vechea companie aeriană falimentară Alitalia şi-a încetat operaţiunile pe 12 ianuarie, urmând să se numească Alitalia SpA.

Noua companie este una restructurată, cu o flotă combinată de doar 148 de aparate, comparativ cu 173 de aparate cât număra vechea flotă, şi un personal de aproximativ 12.500 de angajaţi, faţă de peste 25.000 de angajaţi cât aveau anterior cele două companii.

SURSA: Agerpres