Eventuala diviziune socială după capacitatea de a dispune de un autoturism a fost evocată la Salonul auto de la Frankfurt de reprezentanţii Auto Club Europa (ACE).

‘Deţinerea unui autoturism în Germania devine un privilegiu pentru cei bogaţi. Dacă această tendinţă va progresa, ne vom confrunta cât de curând cu două clase sociale care va diviza foarte mulţi oameni’, consideră Wolfgang Rose, preşedintele organizaţiei amintite, părerea sa fiind împărtăşită şi de reprezentanţi ai clubului german de automobile ADAC.

Andreas Hölzel, expert în probleme de transport, consideră de asemenea că pericolul ca maşina să devină un obiect inaccesibil pentru o largă categorie de oameni este unul real. În opinia sa, această situaţie îi va afecta în primul rând pe cei care se deplasează la serviciu cu maşina, în lipsa unor mijloace de transport în comun la îndemână, şi familiile cu copii.

În previziunile lor, experţii se bazează pe date statistice: costurile de întreţinere a unui autoturism au crescut cu 7,2% în ultimii doi ani în Germania. Dinamica creşterii preţului la benzină este şi mai vizibilă – plus 27% în aceeaşi perioadă.

ADAC este înclinată să dea vina pe autorităţi. Potrivit clubului german auto, impozitele şi taxele colectate timp de un an în Germania de la proprietarii de autoturisme însumează 53 de miliarde de euro, în timp ce cheltuielile bugetare pentru nevoile conducătorilor auto nu depăşesc 17 miliarde de euro.

Doar 48% din autoturismele admise circulaţiei publice în Germania corespund tuturor standardelor în vigoare, atrag atenţia experţii, subliniind că proprietarii de automobile sunt înclinaţi să economisească pentru servicii de reparaţii şi întreţinere a maşinilor. Aceasta în condiţiile în care fiecare a patra maşină în Germania are peste 12 ani, în timp ce vârsta medie a unui autoturism german este de opt ani. La autoturismele mai vechi de nouă ani, deficienţe tehnice s-au constatat la 70% dintre acestea, mai spun ei.

SURSA: Agerpres