Producătorul român de cosmetice Gerocossen a înregistrat, în primul semestru, o scădere a cifrei de afaceri cu 3%, la aproximativ 5,5 milioane lei, faţă de intervalul similar din 2009.

Conducerea firmei speră la o revenire a vânzărilor în semestrul al doilea, pe fondul lansărilor de produse. „Deşi speram la un an 2010 mai bun decât 2009, criza s-a accentuat foarte mult. În plus, în ianuarie şi februarie, vânzările au scăzut substanţial, pentru că oamenii nu au mai ieşit la cumpărături din cauza vremii. Din martie am început să mai recuperăm, însă, tot din cauza vremii, nu am mai reuşit să avem vânzările de produse solare din alţi ani”, a declarat directorul general al Gerocossen, Stanca Cismaru.

Cele mai vândute produse ale companiei sunt vopsele de păr şi cremele de faţă, cu o pondere de aproximativ 80% din cifra de afaceri.

Criza ar putea ajuta firma, românii căutând produse mai ieftine

Pentru acest an, producătorul de cosmetice vizează afaceri similare cu cele din 2009, de 11 milioane lei, sau, într-o perspectivă optimistă, mai mari cu 5%.

„Sperăm totuşi să depăşim cifra de 11 milioane lei din 2009, doarece am realizat mai multe lasări în acest an şi mai avem în plan şi altele, produse pe care le promovăm intens şi care sunt la fel de bune ca şi ale marilor producătorilor renumiţi”, a precizat Cismaru.

Astfel, directorul companiei crede că, în contextul crizei economice, românii se vor orienta de la produsele mai scumpe la cele cu preţ mediu, dar de aceeaşi calitate.
Gerocossen a lansat în acest an mai multe produse pentru depilare şi anticelulitice şi mai are în plan pentru 2010 scoaterea pe piaţă a unui tratament împotriva căderii părului.

Pentru promovare, 5-6% din cifra de afaceri

Bugetul alocat în acest an pentru dezvoltarea şi promovarea de produse noi reprezintă circa 5-6% din cifra de afaceri.
În ceea ce priveşte o posibilă vânzare a producătorului, Stanca Cismaru recunoşte că a avut până în prezent propuneri de preluare din partea unor companii mai mari de pe piaţa de profil, însă le-a refuzat.

„Au fost propuneri, mai ales acum, în perioadă de criză. Nu am acceptat niciuna, vrem să continuăm singuri”, a afirmat Cismaru.
Gerocossen este pe piaţă din anul 1990 şi are 62 de angajaţi. Compania realizează exporturi în Emiratele Arabe Unite, Italia, Spania, Elveţia, Portugalia şi Maroc. Acţionarii companiei sunt trei persoane fizice, respectiv Stanca Cismaru – 35%, Elvira Sas – 33% şi Radu Aurel Bogdan – 32%.

Potrivit reprezentantului Gerocossen, piaţa cosmeticelor va cunoaşte o temperare a creşterii la 5-10%, faţă de până la 20% în anii anteriori.
„Piaţa de consum nu va scădea, însă creşterile vor fi mai mici decât în alţi ani. Deşi veniturile scad, e vorba totuşi de igienă. În plus, româncele nu vor renunţa nici la produsele necesare pentru înfrumuseţare, cum este vopseaua de păr”, a arătat directorul general al companiei.

Sursa: Mediafax