Inaugurat anul aceasta în martie, noul terminal al aeroportului Otopeni și-a găsit repede fani. Cam la fel de repede pe cât și-au găsit clienți magazinele, restaurantele și barurile din incinta acestuia. Un magazin de parfumerie, un altul de produse românești lucrate manual în mare parte, câteva baruri scumpe, două-trei fast-fooduri, câteva locuri pentru fumători, la care se adaugă fundalul muzical pe ritmuri de Budha Bar, sunt printre atracțiile cu care aeroportul Henri Coandă și-a câștigat clienții aflați în tranzit pe holurile spațioase ale noului terminal. Și-au fost destui!
Cifrele pe trimestrul doi arată un trafic de peste 1,1 milioane de pasageri pe
curse internaționale, deservite în mare parte de noul terminal (vechiul terminal dispune doar de cinci porți de îmbarcare). De altfel, în primele șase luni, peste două milioane de pasageri s-au înregistrat la Otopeni pe astfel de zboruri.
„Odată cu inaugurarea noului terminal, potrivit rezultatelor de pe trimestrul doi, se arată un salt spectaculos în percepția pasagerilor  în ceea ce privește aeroportul și serviciile oferite“, declară pentru Capital Valentin Iordache, director calitate al aeroportului Henri Coandă. Mai mult, nivelul serviciilor a crescut de la categoria C la categoria B, rating similar aeroporturilor din Amsterdam, Frankfurt sau Dubai. 
Potrivit unui calcul efec­­tuat de Capital, operatorii economici din noul ter­minal au ve­ni­turi de 1,5-2 mi­­lioane de euro trimestrial de pe ur­ma cumpărăturilor făcute de pasageri, în condițiile în care valoarea medie a unui bon de cumpărături este de cinci euro. Suma este similară cu încasările mi­nime anuale ale aeroportului Henri Coan­dă din spațiile comerciale, venituri câștigate de pe urma asocierii Companiei Naționale Aeroporturi București cu Autogrill și Millenium Heinemann. 
Cât te costă să iei masa în aeroport
O mare parte din localurile prezente în aeroport nu pot fi întâlnite în afara acestuia, fiind poate o justificare pentru prețurile destul de piperate practicate de unii operatori. Veți găsi cele mai scumpe produse la Peroni Cafe, unde un sandvici costă între 25 și 35 de lei. De altfel, o ceașcă de cafea băută înainte de decolare are prețul de 18-20 de lei la barurile din aeroport, iar apa plată nu poate fi achiziționată cu mai puțin de 10 lei. Avantajați sunt străinii care poftesc la mâncarea românească, întrucât restaurantul „La sarmale“ are cele mai bune prețuri. Doar 6 lei o ciorbă (practic, ca la orice restaurant din oraș), 18 lei peștele, 12 lei o omletă și 6-7 lei garnitura.
Cât despre City Cafe și Burger King, acestea vând produsele cu 30%-40% mai scump decât în unitățile din București. Spre exemplu, celebrul Whopper al celor de la Burger King costă 13,5 lei în aeroport față de 10,5 lei în restul unităților din România. La fel de bine, nouă aripioare King pot fi cumpărate cu 27 de lei, față de 13,5 lei în restul restaurantelor. Și la City Cafe sandvi­ciurile costă între 15 și 21 de lei, o felie de pizza 10 lei, iar sucurile la cutie – 10 lei.
„Veniturile acestei unități reprezintă 25%-30% din totalul încasărilor. Nu mă interesează neapărat profitul la acestă unitate, ci imaginea. Este foarte bine că avem prezență în aeroport“, declară Dragoș Petrescu, proprietarul grupului City Grill. Potrivit acestuia, numărul zilnic de clienți este de 300-500 de persoane, în condițiile în care unitatea a fost deschisă în luna aprilie.