Agricola Internaţional SA – principala companie a grupului, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic -, a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere a cifrei de afaceri cu 7%, până la circa 163,350 mil. lei.

Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate. În ceea ce priveşte categoria ouă pentru consum, compania se aşteaptă la o creştere de 50% a cifrei de afaceri, în contextul în care anul trecut s-au efectuat lucrări de  modernizare privind confortul păsărilor care au generat scăderea producției de ouă.

Vânzările de carne de pui au crescut, în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 3% în volum. Dacă începutul anului a fost unul dificil, marcat de fenomene meteo extreme (zăpezi foarte mari și temperaturi extrem de scăzute), în al doilea trimestru a fost necesară dimensionarea ofertei, ținând seama de bugetele consumatorilor substanțial afectate de vremea dificilă de la începutul anului. Totodată, prețul de achiziție al materiilor prime a crescut la un nivel nemaiîntâlnit. Creșterile în valoare a vânzărilor sunt de 7%, provenite din structura de produse comercializate – creșterea vânzării de sortimente cu valoare adăugată.

“În primul semestru volumele de carne de pasăre comercializate au depășit 15.000 de tone și cred că până la sfârșitul anului ne vom apropia de ținta de 35.000 de tone”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Și în 2012, ca și anul trecut, 20% din producţia de carne de pui va pleca la export, în ţări precum Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie.

Vânzările la categoria salamuri crude uscate și preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au crescut şi ele, valoric, cu 10,4 % faţă de aceeaşi perioadă din 2011.

În continuare, grupa salamurilor crude uscate are performanţe excelente, aici înregistrându-se vânzări în creștere cu 14%, în vreme ce preparatele fierte afumate au o uşoară scădere în volum, compensată de creşterea în valoare a vânzărilor cu 5%. Este evidentă orientarea consumatorilor către produse considerate mai sănătoase, cu grad scăzut de procesare.

„Piaţa mezelurilor este în contracţie, cu până la 15 procente”, precizează Grigore Horoi.   

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creştere a vânzărilor totale cu 22% (un plus de 14% a vânzărilor volumice), pe fondul creșterii vânzărilor de produse vegetale din perioada Paștelui şi a produselor proaspete tip grill de sezon.

La categoria ouă de consum, în prima jumătate a anului 2012, Avicola Lumina Constanța a comercializat aproape 31,474 milioane ouă, cu 33 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut (când producția a fost redusă și ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii îmbunătăţite, destinate obținerii ouălor marcate cu cifra 3).

„În această lună am lansat pe piață ouăle proaspete marcate cu cifra 1, provenind de la «găini fericite». Cu o investiţie de aproximativ 100.000 de euro am amenajat o fermă de găini ouătoare după sistemul free range care permite găinilor să iasă libere afară, în timpul zilei, fiecare pasăre beneficiind, potrivit reglementărilor europene în vigoare, de 4 metri pătraţi spaţiu exterior. Livrăm în acest moment circa 168 mii ouă cu cifra 1 pe lună”, mai spune președintele Agricola.

La această categorie, cifra de afaceri în primul semestru al acestui an este de aproximativ 17,1 milioane lei, cu aproape 70% mai mare decât cea corespunzătoare perioadei similare a anului trecut.