Una dintre premise: „Înainte de a deschide ceainăria, am lucrat timp de patru ani în domeniul consultanței pe fonduri nerambursabile, guvernamentale și europene, și eram obișnuită cu birocrația excesivă, cu termenele lungi de așteptare a răspunsurilor și a decontărilor“.
Motiv pentru care, spre deosebire de alți participanți, consideră că „acest program are printre cele mai scurte termene de așteptare: în cazul meu, de la trimiterea proiectului până la semnarea contractului de finanțare a trecut o lună și jumătate, iar termenul de decontare de la depunerea cererii a fost de aproximativ două săptămâni“.
Businessul ales de ea reprezintă întruchiparea viselor a mii se tineri care de ceva ani se tot întreabă de ce nu le-a venit lor prima dată ideea Cărtureștilor.
„La un astfel de loc, în care să se îmbine pasiunea pentru ceaiuri, pentru activitățile artistice și preocuparea pentru acțiuni dedicate comunității, visam încă din facultate, dar până acum nu am avut curajul, experiența și mijloacele pentru a-mi transforma visul în realitate. În București, unde am făcut studiile universitare și unde am lucrat timp de cinci ani, există multe ceainării, multe locuri de întâlnire cu prietenii sau în care au loc activități artistice alternative, dar puține au „suflet“ așa cum are Chez Marie. Așadar, în documentele oficiale, „Chez Marie – Ceai și Artă SRL-D“ figurează drept „ceainărie“. Însă pentru mine proiectul acesta are valențe mai largi, depășind stadiul unei afaceri între multe altele și încercând să devenă un punct de reper în cadrul activităților sociale și artistice din Râmnicu-Vâlcea“.
Fără concurență directă pe piața locală, Maria a pus bazele unei afaceri „norocoase, care a prins aripi într-o perioadă tulbure din punctul de vedere al stabilității economice“. Drept dovadă, „pentru primul an de activitate estimasem inițial o cifră de afaceri de 35.000 de euro și crearea a patru locuri de muncă. Între timp, în doar patru luni, cred că Chez Marie a devenit „acel loc“ în care oamenilor le place să se întâlnească, să stea la șuetă, să asculte muzică live de calitate, să se bucure de expozițiile care au loc periodic, unde pot veni deopotrivă părinții și copiii. Așadar, volumul activității din primele trei luni ne-a determinat să angajăm personal suplimentar, iar acum avem cinci angajați și suntem în căutarea unui nou coleg.“