Miercuri seara, Carrefour a raportat un profit operaţional semestrial de 621 milioane de euro, în scădere cu 21,5% la un curs de schimb constant, sub cifra de 666 milioane de euro cât estimau analiştii intervievaţi de Reuters. 

Pentru a pune capăt tendinţei de scădere a cotei sale de piaţă în Franţa, grupul a demarat scăderi de preţuri şi promoţii masive care i-au afectat rentabilitatea. De asemenea, profitabilitatea Carrefour a avut de suferit de pe urma pierderilor înregistrate de divizia din Spania, Dia, care ar urma să se ridice la 150 milioane de euro pe ansamblul anului 2017. 

În alte părţi din Europa, performanţele Carrefour s-au degradat din cauza transformării şi integrării magazinelor Eroski în Spania şi Billa în România. 

În primele sale declaraţii publice de la numirea în funcţia de CEO al Carrefour în data de 18 iulie, Alexandre Bompard a declarat că este conştient că se confrunte cu o sarcină extrem de dificilă dar este convins de potenţialul uriaş pe care îl are Carrefour. Bompard a promis că va accelera expansiunea online şi va simplifica structura organizaţională a grupului. 

Pe ansamblul acestui an, Carrefour, al doilea mare distribuitor mondial, se aşteaptă la o scădere de aproximativ 12% a profitului net până la 2,07 miliarde de euro, mult sub 2,4 miliarde de euro cât aşteptau analiştii. De asemenea, Carrefour şi-a revizuit ţinta de creştere a vânzărilor pe 2017 până la un interval cuprins între 2 şi 4% faţă de 3-4% cât estima anterior. 

În România, Grupul Carrefour numără 296 de magazine dintre care 32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 202 supermarketuri ‘Market’, 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’,un magazin de comerţ online şi 9 magazine Billa. 
AGERPRES