În România, penetrarea Internetului a crescut constant în ultimii ani, atingând 53% la nivel naţional şi 63% la nivel urban în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani în aprilie 2013. În acelaşi timp, apetitul românilor pentru tablete şi smartphone-uri este în continuă creştere. Vânzările au cunoscut o importantă tendinţă ascendentă în ultimii ani, smartphone-urile ajungând la o pondere de 25% din totalul pieţei de telefoane mobile în unităţi în 2012, iar numărul de tablete vândute a crescut de aproape 5 ori în 2012 faţă de 2011.

Aceste evoluţii încep să îşi pună amprenta nu doar asupra stilului de viaţă al consumatorilor, ci şi asupra comportamentului lor de cumpărare, arată studiul GfK FutureBuy, realizat pe un eşantion online de 600 de respondenţi, cu vârste între 15 şi 45 de ani.

70% dintre cei chestionaţi declară că Internetul a devenit un instrument de cumpărare foarte util, iar 44% menţionează că reţelele sociale au devenit la fel de importante ca şi alte surse de informaţii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.

"Accesarea site-urilor de comparare a preţurilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor şi a recenziilor altor cumpărători, schimbul de informaţii din reţelele sociale, toate acestea sunt activităţi desfăşurate din ce în ce mai mult în vederea luării celei mai bune decizii de cumpărare, care să aducă cea mai mare valoare cumpărătorului. Astfel, accesul la surse multiple de informare ne transformă pe toţi în cumpărători mult mai implicaţi şi mai exigenţi, mai dificil de mulţumit decât înainte”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.

În afară de mediul online, treptat se dezvoltă şi alte medii de interacţiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor. Dacă în momentul de faţă smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara preţuri (44% dintre deţinătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele 6 luni), pentru a căuta informaţii şi recenzii (42%) şi pentru a localiza magazine (42%), şi alte tipuri de comportamente încep să apară: verificarea disponibilităţii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).


Te-ar putea interesa și: