Sergiu Neguț a intrat pentru prima oară în tabăra antreprenorilor în anul 2000, când și-a înființat propriul butic de consultanță – SVP Consult, pentru intermediere în domeniul afacerilor cu oțel. Ca orice afacere de consultanță, nu a presupus o investiție semnificativă, însă i-a permis să-și folosească cunoștințele de piață regională și să câștige destul de mulți bani ca să-și plătească un MBA la INSEAD (Institutul European de Administrare a Afacerilor), „investiție deloc mică pentru un tânăr sub 30 de ani, la salariile de acum 10-12 ani din România“.
După INSEAD, a revenit în postura de salariat pentru o multinațională. Mai precis, Neguț a avut oportunitatea de a conduce din Austria și Elveția un proiect de extindere a unei companii în Europa Centrală. „Experiența a fost fabuloasă pentru că mi-a permis să fiu parte dintr-un proces de creștere accelerată într-un mediu corporatist. Am avut norocul, într-un timp scurt, nu doar să mă familiarizez cu o industrie nouă – farma, dar și să utilizez resurse de o complexitate și un cost greu accesibile într-un mediu antreprenorial“, detaliază el.
A revenit în România la 34 de ani, recrutat de Centrul Medical Unirea (CMU), cunoscut astăzi ca rețeaua privată de sănătate Regina Maria, în poziția de director general adjunct, fiind mâna dreaptă a fondatorului Wargha Enayati.
„Este adevărat că m-am întors și pentru a face un mic proiect imobiliar. Erau anii de boom. CMU era, la vremea respectivă, proprietatea integrală a fondatorului și făcea afaceri de vreo 3 milioane de euro. În cei șase ani petrecuți acolo, am atras două runde de investiții, din partea fondul 3i Plc și, mai târziu, din partea Advent“, își amintește antreprenorul. Tot experiența la Regina Maria a însemnat și cinci achiziții de clinici, mai multe proiecte greenfield majore și creșterea cifrei de afaceri de peste zece ori.

Despărțire cu regret
Ulterior achiziției Euroclinic, noii acționari au schimbat directorul general cu un manager străin (n.r. – Tim Elsigood), cu al cărui stil de management, nivel de educație managerială și înțelegere a pieței, mărturisește Neguț, nu avea nimic în comun, așa că drumurile lor s-au despărțit. La momentul res­pectiv, mai precis în urmă cu doi ani, omul de afaceri a regretat că nu a reușit să câștige suficient încrederea noilor acționari pentru a prelua el poziția de director general sau a-l menține pe Wargha Enayati în această poziție. Pe de altă parte, a câștigat libertatea de a se implica în mai multe afaceri.
Iar una dintre cele mai interesante este Wanted Transformation, care acoperă o nișă din piața locală de consultanță – estimată la zeci de miloane de euro, și unde este partener alături de Adrian Stanciu, Cosmin Alexandru și Cosmina Peta.
„Suntem într-o nișă în care companiile-client doresc să se reinventeze ca organizații, integrat la nivel de cultură și strategie, pentru a trece la nivelul următor. Asta limitează cumva piața la companii care nu au probleme de supraviețuire, ci mai degrabă dorința de a relansa o creștere sustenabilă, bazată pe valori“, explică el. Altfel, Sergiu Neguț mai este implicat și în platforma de marketing afiliat 2Parale și a plănuit investiții într-o companie de servicii pentru HR, dar și în domeniul serviciilor medicale.
Acest articol a apărut în ediţia print numărul 42 a revistei Capital din săptămâna 21 octombrie -27 octombrie 2013