Raportul arată în detaliu modalităţile prin care internetul industrial, analitica predictivă şi noua colaborare om – maşină la locul de muncă pot stimula considerabil productivitatea, pot crea noi locuri de muncă şi aptitudini şi pot reduce întreruperile neplanificate în principalele industrii. Denumit „Internetul industrial @ muncă” (The Industrial Internet @ Work), acest raport constată că risipa de timp şi costuri este generată în mare parte de colectarea, stocarea, accesarea şi distribuirea ineficientă a informaţiilor.

În timp, informaţiile devin din ce în ce mai inteligente, ducând la transformarea modului de lucru pe viitor şi la apariţia unei noi forţe de muncă, mult mai calificate. Lucrătorii vor putea aloca mai mult timp activităţilor cu valoare adăugată mai mare, perfecţionându-şi totodată mult mai rapid cunoştinţele, aptitudinile şi experienţa. Noi instrumente digitale şi software vor crea o modalitate mai eficientă şi mai productivă de interacţiune cu maşinile, încurajând o colaborare mai strânsă şi transmiterea mai rapidă a informaţiilor.

„Cei care se ocupă de întreţinerea turbinelor cu gaz, de exemplu, îşi desfăşoară cea mai mare partea a activităţii de service pe baza unui plan prestabilit, fără a dispune de informaţii complete în timp real despre starea pieselor turbinelor. Dacă ajung prea târziu şi apare o defecţiune, întreruperea neplanificată se poate răsfrânge asupra întregului sistem şi poate afecta economia”, a precizat Marco Annunziata, Economist Șef și Director Executiv Global Markets Insight al General Electric Co. Potrivit acestuia, va apărea o nouă forţă de muncă înalt calificată pe măsură ce internetul industrial face loc unui nou standard de eficienţă care aduce tuturor industriilor economii de miliarde de dolari prin evitarea întreruperile neplanificate şi transformă operatorii industriali în lucrători-informaticieni calificaţi.

Raportul atrage atenţia asupra economiilor de miliarde de dolari şi sute de milioane de ore de lucru pe care le poate genera internetul industrial. Este vorba doar de o fracţiune din baza totală instalată de echipamente industriale asupra cărora trebuie să se concentreze operatorii, inginerii de teren, administratorii flotelor şi directorii care interacţionează fie direct, fie indirect cu maşini complexe.

ENERGIE:

– Timp alocat service-ului: 52 milioane ore de lucru pe an

– Valoare estimată: 7 miliarde USD

 

FEROVIAR:

– Timp alocat service-ului: 52 milioane ore de lucru pe an

– Valoare estimată: 3 miliarde USD

AVIATICĂ:

– Timp alocat service-ului: 205 milioane ore de lucru pe an

– Valoare estimată: 10 miliarde USD

MEDICAL:

– Timp alocat service-ului: 4 milioane ore de lucru pe an

– Valoare estimată: 250 milioane USD

Conform raportului, internetul industrial va crea noi locuri de muncă atât prin stimularea generală a creşterii economice, cât şi prin crearea nevoii de gestionare a noilor tehnologii pe care le introduce. Aceste viitoare profesii, cum ar fi cele de inginer digital-mecanici, om de ştiinţă în domeniul datelor, expert în interfeţe cu utilizatorii şi analist de date privind activităţile de afaceri, vor necesita noi aptitudini tehnice şi vor permite creşterea eficienţei şi productivităţii la locul de muncă. Astfel, va creşte gradul de satisfacţie al lucrătorilor la locul de muncă, angajaţii actuali se vor familiariza cu tehnologiile nou apărute, vor deveni mai eficienţi, în timp ce noii lucrători vor fi pregătiţi să îşi valorifice abilităţile tehnice şi ştiinţifice specializate.

Conform raportului, cea mai mare parte a activităţii se derulează în continuare în mod planificat şi neuniform sau ca răspuns la situaţiile apărute, atunci când tehnicienii şi inginerii se grăbesc să repare defecţiuni care ar putea fi prevenite. Instrumentele digitale şi de software vor permite creşterea eficienţei la locul de muncă şi vor transforma experienţa profesională a sute de mii de lucrători, de la ingineri de teren şi lucrători pe platforme de foraj la piloţi, medici şi asistenţi medicali. Mai exact, este vorba de:

– Acces mai rapid la informaţii relevante, datorită noilor perspective oferite de analitică şi de o comunicare mai bună şi colaborare mobilă

– Colaborare mai strânsă între om şi maşină; maşinile conectate şi comunicative se vor auto-monitoriza, auto-repara şi vor trimite proactiv informaţii către alte maşini şi către operatori

De exemplu, inginerii parcurilor eoliene ar putea ajunge în curând la serviciu cu un dispozitiv wireless care le indică turbinele de care trebuie să se ocupe şi ce anume trebuie să repare. Acelaşi dispozitiv va stoca şi va transmite informaţii tehnice relevante şi va permite inginerilor să transmită informaţii şi date colegilor aflaţi la distanţă.