“Cu toate că puterea de cumpărare în Suceava este scăzută, cu un venit mediu net de 258 Euro/cap de locuitor, orașul are cei mai mulți metri pătrați de retail modern pe cap de locuitor datorită celor trei centre comerciale, acest aspect afectând performanța retailerilor și a centrelor comerciale din oraș.  Comparativ, orașe cu potențial mult mai mare nu sunt deservite de nici un proiect. În Cluj sau Constanța operează două centre comerciale iar în Timișoara doar unul, existând potențial pentru dezvoltarea celui de al doilea. Galațiul, un oraș cu economie puternică, nu este acoperit încă de un centru comercial.”, a declarat Razvan Sin, Head of Retail Department DTZ Echinox.
Astfel, potrivit studiului realizat de DTZ Echinox, numărul de metri pătrați de retail modern la Suceava este de 562 de metri pătrați la 1000 de locuitori, în condițiile în care în București avem o medie de 245 de metri pătrați cu perspective de extindere până la 373 metri pătrați până în 2015. La Suceava în schimb se va deschide probabil un nou centru comercial în fosta zonă industrială, vizavi de centrul comercial Shopping City Suceava,  pe terenul pustiit de înlăturarea clădirilor ROMUPS, demolate în 2008.
Solicitarea de realizare a unui centru comercial cu dimensiuni apropiate de ale Iulius Mall Suceava (50.000 mp) şi Shopping City Suceava (48.000 mp) – aproape 44.000 de mp, vine din partea companiei SC Office Development SRL, care a cumpărat terenul de la omul de afaceri sucevean Bogdan Lenţa. După toate probabilitățile este vorba de o nouă construcție a fraților Paval, deținătorii lanțului de hipermarketuri pentru materiale de construcții și bricolaj, Dedeman.
Dacă și acest proiect va prinde contur, Suceava va ajunge să dețină circa 700 de metri pătrați la mia de locuitori, de aproape trei ori mai mult decât are Bucureștiul. Consultanții de pe piața de ral estate nu au nici o explicație părivind această aglomerare de mall-uri într-un oraș fără o prea mare putere de cumpărare și cu un număr mic de vizitatori zilnici.