Ajutor la îndeplinirea dorințelor poate da o agenție de turism care trebuie să fie atât de inventivă, încât, la finalul deplasării, partenerii de afaceri sau angajații companiei, care duce socializarea și fidelizarea la un alt nivel, să rămână cu fotografia unui moment pe care-l trăiești o dată în viață.
Când ai bugete de până la 2.000 de euro de persoană – așa cum erau acestea în 2008 -, creativitatea turoperatorilor scoate la iveală pachete de referință. Printre acestea se numără deplasări în Brazilia și, ulterior, închirierea unor elicoptere pentru a ajunge în inima junglei sau la cascada Iguasu, chartere private cu destinația Viena, Praga sau Roma, pentru a-i vedea în concert pe Tina Turner, Bon Jovi, Lionel Richie sau Celine Dion. Experienţe memorabile pot oferi și Grand Prix-ul de la Monaco (inclusiv pilotarea unei mașini de Formula 1 pe circuitul urban), vizita la fabricile Lamborghini sau Ferrari din Italia ori participarea la festivalul de la Pamplona. Pe lângă acestea, nenumărate deplasări pentru parteneri, teambuildinguri și conferințe plătite fără prea multe întrebări. Clienți ai agențiilor erau, de regulă, companiile din zona pharma, publicitate și IT.
Astăzi, piața MICE (meetings, incentives, conferences, events) s-a reinventat și s-a adaptat noului buget al clienților. Începând cu 2009, nu numai că bugetele s-au diminuat considerabil (s-a ajuns la maximum 500 de euro de persoană în Europa), dar deplasările în străinătate au început să fie înlocuite cu organizarea de evenimente în țară.
Pentru cine își mai permite o ieșire din România, agențiile s-au pregătit temeinic. Au renegociat contractele cu furnizorii străini și au găsit idei noi, inedite, pentru bugetul înjumătățit al clienţilor. Ce-a ieșit? Închirierea unor castele în jurul Pragăi pentru organizarea conferințelor și serilor festive, plimbări cu balonul cu aer cald în Cappadocia (Turcia), închirierea unui cazinou și organizarea unui turneu de poker privat cu premii, sau chiar închirierea roții din Prater (Viena) exclusiv pentru un teambuilding la înălțime.
Un lucru ar mai fi de menționat cu privire la ce înseamnă – financiar vorbind- această socializare în mod inedit. Sunt agenții ale căror cifre de afaceri sunt date aproape exclusiv de acest segment și turoperatori care ajung până la 40% din rulaj din astfel de activități. Ca o valoare, segmentul MICE înseamnă o piață de aproximativ 100 de milioane de euro anual.