În programul „Bunătăţi din România” lansat, azi, de Metro Cash and Carry – care se adresează revânzătorilor –, participă producători autohtoni care acoperă diverse categorii de produse: peşte, carne, preparate din carne, lactate, brânzeturi, legume şi fructe, pâine şi produse de panificaţie, vinuri, dar şi conserve. Condiţia principală pentru participarea la program este respectarea standardelor de calitate impuse de Metro România, precum şi utilizarea unor procese care pot asigura trasabilitatea produselor. Metro asigură distribuţia produselor în reţeaua sa şi oferă asistenţă pe tot parcursul producţiei.

„(…) aproximativ 75% din totalul sortimentului comercializat pentru categoriile de produse menţionate e producţie românească. Această prezenţă semnificativă (aprox 4.000 articole din total sortiment românesc) reprezintă un maxim a ceea ce o companie de comerţ poate oferi spre comercializare ca produse autohtone”, explică Anca Vizireanu, Director Cumpărări Produse Alimentare Metro Cash & Carry România.

În ultimii ani, românii au livrat în hiper și supermarketuri în special varză, morcovi sau roșii. Fructe mai rar și din cauza faptului că ale noastre ”nu corespund standardelor europene”. Adică sunt mici și nu-ți iau ochii.

Divizie de vânzări a Metro Group, Metro Cash & Carry este reprezentată în 29 ţări cu peste 700 de magazine cash & carry. Cu peste 120.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 31 miliarde de euro în 2011. În România, Metro a deschis în 2011, două magazine noi şi a realizat vânzări de 1,059 miliarde de euro.

Metro Cash & Carry  a intrat în România în 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.