“Henkel a continuat să performeze foarte bine şi în trimestrul II, în ciuda contextului dificil de pe pieţe. Am generat o creştere profitabilă a tuturor diviziilor”, declară Kasper Rorsted, CEO Henkel.

Privind către întregul an fiscal 2012, Rorsted declară: “Ne aşteptăm ca pieţele pe care activăm să rămână volatile iar incertitudinile să persiste şi în perioada următoare. În mod special, criza financiară din mai multe ţări va rămâne în continuare o provocare pentru noi. Prin urmare, vom continua să analizăm, să adaptăm şi să ne îmbunatatim procesele şi structurile.”

Vânzările Henkel în al doilea trimestru din 2012 au atins valoarea de 4, 206 milioane euro, o creştere cu 6,4 procente comparativ cu perioada similară a anului trecut. Organic, după luarea în considerare a impactului cursului valutar şi a achiziţiilor/vânzărilor, vânzările au crescut cu 4%, o creştere semnificativă faţă de perioada anterioară 2011.

Profitul operaţional ajustat a crescut cu 18,6%, de la 514 milioane euro la 609 milioane euro, datorită contribuţiei tuturor celor trei divizii. Profitul operaţional raportat (EBIT) a crescut cu 8,5%, de la 537 milioane euro la 583 milioane euro.

Toate diviziile şi-au adus contribuţia la această performanţă: Divizia Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţei a înregistrat o creştere organică de 5,1%, divizia Produse Cosmetice/de toaletă de 2,8% iar divizia Adezivi Tehnologii de 3,6%.

Rezultatul financiar al companiei s-a îmbunătăţit faţă de perioada similară din 2011 cu 6 milioane euro până la –35 milioane euro.