Livrările de automobile şi SUV-uri ale VW, cel mai mare producător auto european, au urcat luna trecută cu 2,7%, la 740.500 unităţi, faţă de perioada similară din 2013. Datele exclud brandurile MAN SE şi Scania, care produc camioane de mare tonaj.

Grupul german a livrat clienţilor din Europa Centrală şi de Est 431.100 vehicule în primele opt luni ale acestui an, în creştere cu 3,9% faţă de perioada similară din 2013, din care 761.700 unităţi au fost vândute în Rusia, în scădere cu 11,6% faţă de perioada ianuarie-august 2013.

Un avans de 6,9% în Europa şi de 16,5 în China, în primele opt luni din acest an, au ajutat Volkswagen să compenseze declinul de 4,8% din SUA.

'Livrările grupului Volkswagen au avut o evoluţie foarte bună în primele opt luni din 2014. Totuşi, mediul economic din unele pieţe rămâne tensionat', a afirmat Christian Klingler, director de vânzări al VW.

Autovehiculele de pasageri produse de brandul Volkswagen au înregistrat o creştere a vânzărilor de 3,4%, datorită avansului de 17% din China şi de aproape 5% în Europa.

Pe plan global, în primul semestru din 2014 Toyota a rămas lider al vânzărilor, urmată de Volkswagen, care a reuşit să urce pe locul doi, depăşind General Motors (GM), afectat de rechemările masive la service.

În perioada ianuarie-iunie 2014, vânzările producătorului auto nipon, care includ şi diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, au urcat la 5,097 milioane de vehicule, în creştere cu aproape 4% faţă de primul semestru din 2014, pe fondul majorării livrărilor în Asia, SUA şi Europa.

Grupul auto german Volkswagen a vândut în primul semestru din acest an 4,97 milioane de vehicule, depăşind producătorul auto american General Motors, care a livrat 4,92 milioane de unităţi.

Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca, până în 2018, să devanseze General Motors şi Toyota Motor pentru a deveni cel mai mare producător auto din lume.AGERPRES