Autostrada București-Constanța ar putea deveni pericol public pentru șoferi. În fiecare primăvară, secțiunea de autostradă București-Fundulea este plină de gropi și denivelări.  Iarna trecută, oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi au s-au hotărât se înceapă procesul de reabilitarea a celor 27 km de autostradă între București și Fundulea. Specialiștii CNADNR aprobaseră soluția de reabilitare prin care s-a decis frezarea a 8 cm din beton și înlocuirea cu asfalt. Costurile s-ar fi ridicat la aproximativ 1 milion de euro/km, iar lucrările ar fi trebuit demarate în primăvară cu termen de finalizare sfârșitul acestui an.

 

Întrebați de ce s-a blocat proiectul de reabilitarea a autostrăzii București-Fundulea, oficialii CNADNR dau vina pe patronii din turism.

 

„În luna februarie am deramarat procedurile pentru reabilitarea autostrăzii București-Fundulea. Am prevăzut bani în buget pentru acet proiect și în luna aprilie ar fi trebuit să începem procesul de reabilitare. S-ar fi circulat pe o bandă pe cei 27 km de autostradă între Bucutrești și Fundulea. Toată lumea din turism ne-a sărit în cap și am amânat licitația pentru reabilitarea celor 27 km de autostradă. Până la sfârșitul acestui an vom  relua procesul de licitație. Decizia privind modul de execuţie a lucrărilor şi instituirea restricțiilor se vor lua de către oficialii CNADNR și cei ai Poliției Rutiere. Vom avea grijă ca aceste lucrări să nu afecteze sezonul viitor estival”, ne-au explicat șefii CNADNR. Odată cu licitația pentru reabilitarea celor 27 km de șosea, Compania Națională de Autostrăzi pregătește concesionarea autostrăzii de centură sud a Capitalei și operarea-întreținerea autostrăzilor București-Pitești (A1) și București-Constanța.  

 

Tronsonul de autostradă Bucureşti – Fundulea a fost inaugurat în 2004 și este construit din dale de ciment, material de construcție suferă degradări pe prima bandă din cauza traficului greu.