CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

TRANSPORTURI: Performanță unică în lume, înregistrată în România

Autor: |

Anul trecut a fost cel mai negru din istoria ministerului Transporturilor. În luna septembrie s-a stabilit o performanţă unică în lume, ministerul Transporturilor a închis 22 km de autostradă după 10 luni de la inaugurare. Tot anul trecut, revista Capital anunţa că încă o porţiune de autostradă, între Lugoj şi Deva s-ar putea demola din cauza problemelor de construcţie.

Bilanţul activităţii Ministerului Transporturilor la final de an 2015: 41 km de cale ferată reabilitaţi, 46 km de autostradă deschişi traficului şi 22 km de autostradă închişi. Anul trecut s-a încheiat cu surparea unei porţiuni de şosea din cartierul Eroilor din Capitală din cauza lucrărilor la metrou, lucrare care blochează traficul cel puţin 30 de zile în acea zonă.

Anul 2015 a fost unul dintre cei mai slabi pentru Ministerului Transporturilor, o autostradă a fost închisă şi mai multe proiecte în derulare au fost blocate sau suspendate din lipsa autorizaţiilor sau anumitor avize. Cele mai controversate proiecte din curtea Ministerului Transporturilor au fost autostrada Orăştie-Sibiu şi concesiunea şoselei de patru benzi între Comarnic şi Braşov.

Drumul Extres spre DNA

Lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, deschis în noiembrie 2014, a fost închis circulaţiei rutiere după zece luni pentru că drumul a început se surpe pe anumite portiuni din cauza lucrărilor defectuoase. La sfârşitul anului această autostradă a ajuns la DNA, unde inclusiv fostul şef al CNADNR, Narcis Neaga, care a fost audiat şi pus sub acuzare pentru abuz în serviciu. În prezent, aproximativ 200 m de autostradă s-au demolat, iar oficialii Ministerului Transporturilor nu ştiu când va fi redeschis traficul.

În guvernarea Ponta cel mai preţios proiect pe care Ministerul Trasporturilor îl promova era concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov. După anunţul din vară privind ratarea concesiunii niciun oficial guvernamental nu şi-a asumat eşecul. Oficialii MT şi cei ai CNADNR au transmis un comunicat de presă prin care se anunţa anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune privind construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov. Cu toate acestea, anul trecut s-au inaugurat 46,6 km de autostradă, faţă de aproximativ 50 de km daţi în folosinţă în urmă cu doi ani.
Inaugurările promise în 2016

Anul acesta, dacă s-ar respecta termenele contractuale, Ministerul Transporturilor ar trebui să inaugureze peste 150 de autostradă. Mai exact, opt tronsoane de autostradă, ar fi trebuit deschise traficului în cursul acestui an. Din păcate, oficialii CNADNR mizează pe deschiderea traficului pentru încă aproximativ 58 km de autostradă. Cele mai aşteptate tronsoane sunt între Lugoj şi Deva, loturile 2,3 şi 4 ar fi trebuit inaugurate în luna mai. Conform datelor CNADR, finalizarea lotului 4 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi amânată pentru anul viitor din cauza liliecilor sau castorilor. Primele întârzieri au apărut când constructorul s-a blocat într-un cimitir, iar acum lucrările sunt oprite total după ce s-a constatat că nu există autorizaţie de construcţie a autostrăzii. Lucrările lotului 2, Lugoj-Deva, sunt blocate din cauza ecoductelor pentru urşi. Și primele două loturi de autostradă, între Sebeş şi Turda, au fost blocate din cauza contestaţiilor şi a procedurilor privind exproprierile. Odată cu deschiderea traficului pe anumite loturi de autostradă, Ministerul Transporturilor va iangura şantierele pentru autostrăzile Campia Turzii - Târgu Mures, capetele lotului Comarnic-Braşov, ultimii 3 km din Bucureşti-Ploieşti, Suplacu de Barcău - Borş şi Centura de sud a Capitalei.

Anul acesta, odată cu recepţia lu­cră­rilor de modenizare a celor 41 km de cale ferată între Frontieră şi km 614, Ministerul Transporturilor, conform termenelor contractuale, trebuie să recepţioneze lucrările de modenizare a 160 km de infratructură feroviară între Simeria şi Sighişoara. Practic, trenurile de călători, la sfârşitul anului, vor putea circula, între Simeria şi Sighişoara cu o viteză maximă de 160 km/h. Tot în acest an sunt anunţate începerea lucrărilor de reabilitare a căii ferate între Simeria şi Arad, proiecte evaluate la o valoare totală de aproximativ două miliarde de euro.

Metrorex vrea să taie panglici anul acesta

Metrorex, după aproape trei ani de întârzieri, promite că la sfârşitul anului vom circula cu metroul pe magistrala Eroilor-Drumul Taberei. Magistrala 5 de metrou înseamnă 6,8 km de linie, 10 staţii de metrou şi o investiţie de peste 1 miliard de euro, cea mai mare parte din finanţare fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile. Și secţiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Străuleşti, proiect în valoare de puţin peste 95 milioane de lei, este programat a fi finalizat la sfârşitul acestui an.

Miniştrii Transporturilor în 2015

Ioan Rus: 24 iunie 2014 - 16 iulie 2015
Iulian Matache: 16 iulie 2015 - 17 noiembrie 2015
Dan Costescu: 17 noiebrie 2015 - prezent

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Germania, trimisă în judecată de Comisia Europeană

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Exproprieri și angajări pentru autostrada Transilvania

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

CNADNR a parafat patru contracte de dezăpezire pentru drumurile din jurul ...

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

Lufthansa a achiziţionat integral Brussels Airlines

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

SE ÎNCHIDE Transfăgărășanul

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.