CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Transportatorii rutieri: Restituirea supra-accizei, "misiune imposibilă" pentru statul român

Autor: |

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului şi Parlamentului României soluţionarea situaţiei programului de restituire a supra-accizei la motorină pentru transportatorii rutieri, precizând că sistemul actual nu funcţionează în mod real, ci doar simulează funcţionarea, potrivit unui comunicat al organizaţiei.

"Restituirea supra-accizei, misiune imposibilă pentru statul român: buget 'alocat' mare, dar buget disponibil foarte mic! În 2015 a fost disponibil doar 2,478% din cel alocat. Cererile de restituire au fost aprobate, dar niciodată plătite. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului şi Parlamentului României soluţionarea situaţiei programului de restituire a supra-accizei la motorină pentru transportatorii rutieri, întrucât sistemul actual nu funcţionează în mod real, ci doar simulează funcţionarea", se spune în comunicat. 

Potrivit UNTRR, îngrijorarea maximă este legată de abordarea prezentată către publicul larg: deşi pentru 2015 bugetul alocat a fost de 626,5 milioane de lei (140,8 milioane de euro), trimestrial Ministerul Finanţelor stabileşte bugetul disponibil care este mult mai mic decât cel alocat. Astfel, în perioada ianuarie - decembrie 2015, s-au restituit numai 15,52 milioane lei (3,43 milioane euro) către transportatori, sumă aferentă pentru 615 de cereri. În 2014, din bugetul estimat de 40 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 8,44 milioane euro, doar în luna decembrie au fost făcute plăţi, când au fost achitate 7 cereri de rambursare în valoare totală de 180.844 lei, aproximativ 40.000 euro, adică 0,45%. Pentru anul 2016 bugetul estimat este 643,2 milioane lei. 

UNTRR precizează că Ministerul Finanţelor nu a onorat plăţi pe cereri de restituire acciză aprobate de ARR şi transmise către Minister din cauza epuizării bugetului disponibil. 

"În condiţiile în care plăţile din 2015 s-au ridicat la 2,478% din total buget alocat, întrebarea firească este: cât este în realitate bugetul disponibil? Exact 2,478%? De ce se alocă un buget uriaş, din care nu este disponibilă nici a 40-a parte? Pentru ca Ministerul Finanţelor să facă 'venit din acciză' la final de an exact suma alocată pentru restituiri, dar neplătită?", a declarat Radu Dinescu, secretar general UNTRR. 

UNTRR menţionează că a primit mai multe exemple de cereri de rambursare acciză procesate de ARR, transmise de două ori la Ministerul Finanţelor, iar cererile nu au fost plătite nici până în martie 2016, deşi au fost aprobate de două ori de ARR în al patrulea trimestru din 2015 şi în primul trimestru din 2016. Unele dintre cereri vizează restituirea de supra-acciză pentru primul şi al doilea trimestru din 2015 şi au fost aprobate de ARR în ultimul trimestru din 2015 şi transmise către Ministerul Finanţelor spre plată. 

"Surpriza majoră constă în faptul că Ministerul Finanţelor a declarat epuizat bugetul pe trimestrul 4 şi a returnat la ARR cererile deja în aşteptarea plăţilor. ARR aprobă din nou, în trimestrul 1 din 2016, aceste cereri şi le trimite la Ministerul Finanţelor. Acum Ministerul Finanţelor are din nou bugetul disponibil epuizat!?", se arată în comunicat. 

Potrivit UNTRR, deşi are un buget alocat pentru returnarea de acciză de 40 de ori mai mare decât sumele plătite, totuşi Ministerul Finanţelor nu are bani disponibili! 'Statul pretinde că sistemul merge, dar toată valoarea adăugată pentru Ministerul Finanţelor se rezumă la sumele alocate şi neplătite, precum şi la rata de schimb leu/euro inventată la un curs majorat cu 7,5% faţă de cel al BCE, asta doar din populism ca să pară că plătim la motorină o acciză de 'doar' 400 euro/1000 litri, când raportat la BCE valoarea este de 430 euro/1000 litri', se precizează în comunicatul citat. 

AGERPRES

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Germania, trimisă în judecată de Comisia Europeană

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Exproprieri și angajări pentru autostrada Transilvania

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

CNADNR a parafat patru contracte de dezăpezire pentru drumurile din jurul ...

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

Lufthansa a achiziţionat integral Brussels Airlines

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

SE ÎNCHIDE Transfăgărășanul

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.