Conform documentului, la polul opus se află Norvegia, unde doar 51% trebuie să fie prezenţi la birou. Peste jumătate dintre angajaţii români (52%) consideră că investiţia în IT reprezintă o prioritate pentru creşterea performanţelor de business, iar 50% dintre ei consideră că o relaţie mai bună cu clienţii ar putea avea acelaşi rezultat. 

"În România, mai mult decât în orice altă ţară participantă la studiu, angajaţii IMM-urilor pun preţ pe echilibrul dintre muncă şi viaţa personală. Acesta este o prioritate pentru 87% dintre ei, spre deosebire de media europeană de 73%", informează studiul. 

Pentru a-şi atinge acest obiectiv, arată documentul, cei mai mulţi dintre angajaţii români, respectiv 83%, consideră că tehnologia mobilă i-ar putea ajuta să fie mai productivi şi să întreţină echilibrul dintre planul profesional şi cel privat. 

"IMM-urile se confruntă cu o multitudine de provocări în România. În timp ce unele ţin de factori pe care managerii acestora nu-i pot influenţa, sunt şi altele care pot fi rezolvate cu ajutorul tehnologiilor moderne, care le sunt la îndemână, iar experienţa a dovedit că pot avea un impact semnificativ chiar la nivelul rezultatelor financiare. Un exemplu elocvent este adoptarea soluţiilor cloud care, pe lângă faptul că nu necesită o investiţie iniţială, oferă o predictibilitate mai mare a costurilor (nu necesită întreţinere, vin cu un cost lunar fix etc.)", a declarat Bogdan Niţulescu, director pentru Segmentul Companii Mici şi Mijlocii în cadrul Microsoft. 

Cercetarea Ipsos Mori a fost realizată în 16 ţări din Europa, printre care şi România, cu participarea a 5.555 de angajaţi din companii mici şi mijlocii. 

AGERPRES