CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

REVOLUȚIE în industria auto: UE schimbă radical modul de omologare pentru mașini

Autor: |

Un document încă neoficial al Comisiei Europene arată că reprezentanţii UE vor putea supraveghea organismele naţionale de omologare a vehiculelor şi vor putea impune amenzi pentru nerespectarea reglementărilor. Măsura va veni ca urmare a scandalului Dieselgate, dar şi a studiilor care arată că maşinile emit şi consumă în realitate mai mult decât raportează producătorii.

Oficialii Comisiei Europene (CE) pregătesc o măsură legislativă aplicabilă în întreaga Uniune Europeană (UE) care prevede ca laboratoarele de omologare naţionale să intre sub supravegherea unui organism al CE. Acesta va putea verifica modul de omologare şi va putea amenda autorităţile naţionale şi producătorii care „păcălesc” consumatorii prin realizarea unor teste în condiţii diferite de cele reale. De asemenea, fiecare stat membru al UE va putea să verifice şi să anunţe CE în cazul în care constată modele care nu se încadrează în standardele admise.

Noua măsură a CE este binevenită având în vedere noile studii care arată depăşiri ale emisiilor poluante cu 400% până la 500% în unele cazuri, dar şi instalarea de unii producători a unor dispozitive menite să reducă noxele în momentul testelor. De asemenea, în sfârşit, oficialii UE au acceptat ceea ce presa auto şi specialiştii au evidenţiat de mai mult timp: că modul de testare al vehiculelor este complet irelevant în condiţii reale de trafic şi că în timpul omologării maşinile sunt verificate în condiţii ideale, în unele cazuri având chiar oglinzile laterale scoase, benzi adezive pe toate suprafeţele care accentuează frecarea cu aerul sau sistemul de aer condiţionat sau chiar alternatorul scoase din funcţiune.

Mai puţin cunoscut de cumpărătorii de maşini, acest mecanism de testare a fost împins de-a lungul timpului până la extrem de relaţia „bună” dintre producătorii naţionali şi laboratoarele de omologare din statul respectiv. Odată omologată o maşină într-un stat UE, ea este acceptată automat în toate celelalte 27 de de ţări. Pentru a opri această practică păguboasă şi mincinoasă, oficialii CE au în plan chiar interzicerea taxelor plătite de producători pentru omologare, laboratoarele de testare urmând să fie plătite din alte surse pentru serviciile prestate. Ca efect al modului defectuos de testare, clienţii de maşini au ajuns să cumpere vehicule care consumă mult mai mult decât este specificat în documentele de vânzare şi emit, drept consecinţă, o cantitate mult mai mare de dioxid de carbon, oxizi de azot, etc.

Ca urmare a acestei măsuri legislative este de aşteptat ca majoritatea vehiculelor comercializate în UE să aibă cu totul alte valori ale consumului şi emisiilor, iar standardele impuse până acum de UE să fie complet lipsite de sens. Prin urmare, previzibil, vor trebui stabilite şi noi limite ale emisiilor poluante.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.