În 2014, profitul operaţional a urcat la 1,61 miliarde de euro (1,82 miliarde de dolari), de la 1,24 miliarde de euro în 2013, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,45 miliarde de euro. Veniturile au crescut cu 0,3%, la 41,1 miliarde de euro.

Renault se extinde pe pieţele emergente şi vrea să introducă anul acesta un vehicul ultra low-cost în India şi se pregăteşte să producă maşini în China din 2016.

În 2015, al treilea mare producător auto european are ca obiectiv creşterea marjei profitului operaţional, majorarea vânzărilor şi a veniturilor. Cererea de maşini pe plan mondial ar urma să urce cu 2% anul acesta, estimează Renault, care vrea să angajeze 1.000 de persoane în Franţa în urma majorării cererii.

Livrările Renault au urcat, anul trecut, cu 3,2%, la 2,71 milioane de vehicule, în timp ce brandurile low-cost, inclusiv Dacia, au înregistrat un avans de 5,3%, la 1,14 milioane de unităţi.

În Rusia, a treia mare piaţă a Renault, dificultăţile economice vor afecta probabil vânzările auto.

Miercuri, 11 februarie, Renault a anunţat întreruperea producţiei la fabrica de lângă Moscova timp de trei săptămâni. În perioada 16 februarie – 6 martie, activitatea va fi oprită la uzina de lângă Moscova, potrivit declaraţiei unui purtător de cuvânt al producătorului auto francez. La această unitate sunt fabricate modelele Logan, iar capacitatea de producţie depăşeşte 180.000 de unităţi.

Luna trecută, publicaţia rusă 'Vedemosti' anunţa că Avtovaz, controlat de alianţa Renault-Nissan, este primul producător auto din Rusia care intenţionează să recurgă la concedieri în acest an, din cauza declinului accentuat al pieţei auto interne. În 2008, Renault a achiziţionat o participaţie de 25% în Avtovaz, iar anul trecut a preluat controlul împreună cu partenerul nipon Nissan.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.