SE INTAMPLA ACUM!

Retail

Produsele româneşti cuceresc hipermarketurile

Autor: Ileana Ilie | miercuri, 13 august 2014 | 10 Comentarii

Cum românul vrea să mănânce legume şi fructe autohtone, mai ales în sezon, şefii de hipermarketuri au o nouă strategie: să aşeze pe rafturi cât mai multe produse de la noi din ţară

Mihail Mucsi a renunţat, în 1994, la slujba pe care o avea de 15 ani în cadrul Staţiunii de Cercetare a Cartofului din Târgu-Secuiesc, şi a decis să fructifice, în propriul folos, cunoştinţele pe care le avea despre cultura cartofului. Astăzi, cu o producţie medie de 35-40 de tone/ha, de pe cele 100 de hectare pe care le cultivă, vinde, anual, mai bine de 2.000 de tone de carfofi în reţeaua locală de 155 de magazine Carrefour. Firma lui, Agrico-m, cu afaceri de circa 1,2 mil. euro în 2013, este furnizor într-un program al retailerului francez „Filiera Calităţii“, alături de alţi producători români, precum Big Land (morcovi), Doripesco (peşte) sau Marex (carne de porc). În total, sunt peste 1.500 de furnizori români care şi-au făcut loc în rafturile Carrefour, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al companiei, cu completarea că din acest parteneriat toată lumea câştigă – „ei îşi cresc vânzările, au o piaţă de desfacere asigurată, se protejează de efectele fluctuaţiilor pieţei etc., iar noi oferim clienţilor o ofertă cât mai diversificată de produse proaspete, de calitate superioară, la un preţ accesibil“, explică ea. Tot în ideea de a încuraja consumul de produse româneşti, Carrefour a făcut un parteneriat şi cu Asociaţia Bio-România. Astfel, au fost listate în hipermarketurile francezilor din ţară aproximativ 70 de produse ecologice româneşti (de panificaţie, lactate, orez bio românesc, miere de zmeură, salcâm, tei, mere, vinuri, fructe de pădure congelate şi seminţe de tot felul). Rezultatul: după opt luni de parteneriat, vânzările de produse bio româneşti au depăşit 100.000 de lei pe lună, potrivit lui Marian Cioceanu, preşedintele asociaţiei.

Cum s-au convins că „Produs în România“ este garanţia că majoritatea clienţilor vor cumpăra produse de sezon, cei de la Carrefour caută, între 7 şi 13 august, prin toată România, fermieri dispuşi să colaboreze. „Vrem să listăm rapid cât mai mulţi producători români de legume-fructe. Chiar dacă sunt producători mici, îi vom lista la magazinele din zona de provenienţă“, precizează Andreea Mihai.  

Exemplul Carrefour nu e, însă, unul singular; toate fructele şi legumele de sezon vândute în cele 12 hipermarketuri cora sunt autohtone. „Dacă, în 2011, lucram direct cu doar şapte producători români, în 2014, numărul lor a ajuns la 40. În perioada în care se produc fructe şi legume, 100% din ceea ce vindem noi este românesc“, subliniază Thierry Destailleur, directorul general de exploatare al cora România. Ca să aibă suficientă marfă, retailerii i-au învăţat pe ţărani cum să-şi facă firme, cum să sorteze recolta, să ambaleze, să eticheteze, dar mai ales, cum să livreze la timp.
Şi Metro Cash & Carry – care se adresează revânzătorilor –, tocmai şi-a extins sortimentul disponibil de fructe şi legume „De-ale noastre“ cu aproximativ 30%. Printre noile produse se regăsesc şi fructele de pădure, ciupercile şi broccoli. În total, oferta Metro ajunge la 45 de sortimente  de legume şi fructe produse local. „Continuăm să investim în «De-ale noastre», un program care aduce beneficii atât producătorilor de fructe şi legume, cât şi clienţilor şi consumatorilor care se pot bucura astfel, de gustul şi mirosul autentice al produselor de origine controlată, obţinute prin tehnici tradiţionale de cultivare. Avem alături de noi parteneri din 33 de localităţi, din nouă judeţe ale ţării“, explică Gilles Roudy, directorul general al Metro Cash&Carry România; producţia este controlată de Metro din momentul semănatului până când legumele ajung la raft.

În altă ordine de idei, dacă până  nu demult producătorii români se plângeau că produsele lor nu ajung în hiper şi supermarketuri, acum situaţia s-a schimbat radical. Mai ales la raftul cu legume şi fructe de sezon, peste 85% din produse sunt din România.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.