CITEŞTE ŞI

Editoriale

Primăreală la drumul mare

Autor: |

Ionuţ Bălan, analist economic

Haideţi să luăm două ştiri la întâmplare. Prima, din care aflăm că haosul de la Piaţa Sudului se mai prelungeşte doi ani, e din 3 decembrie, şi continuă precizând că peste 27 de zile trebuia dat în funcţiune respectivul pasaj, dar acest lucru nu se va întâmpla, pentru că cei care au lucrat la calea rutieră au intrat peste tunelul de metrou. A doua, din 3 februarie, arată că structura de rezistenţă a viitoarei magistrale de metrou M5 este gata în proporţie de 80%, exact ca în urmă cu două luni. Între timp constructorii au fost nevoiţi să repare stricăciunile provocate de surparea pământului în zona Eroilor.

Întrebarea care îmi vine imediat în minte când parcurg aceste două informaţii este: De ce se apucă unii de ceva la care nu se pricep? Dar o chestiune mai importantă este oare cât costă timpul pierdut în trafic care este bani? Nu ştiţi că aşa zice englezul: Time is money? Administratorii de la noi de ce n-au nicio străbatere în această direcţie?

Dacă e să parcurgem un alt articol din presă aflăm că Bucureştiul ocupă locul 5 într-un top mondial al oraşelor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o călătorie medie de 30 de minute cu maşina prin oraş se înregistrează 103 ore de întârziere într-un an. Adică, se pierd 4 zile de concediu sau 13 de muncă ori de somn. Bucureştiul e întrecut doar de Istanbul, Mexico, Moscova şi St. Petersburg. Însă cele două obstacole semnalate la începutul articolului nu sunt singurele ce apar în calea celor care doresc să ajungă la muncă pentru că bucureştenilor le e îngrădită circulaţia şi de maşinile de gunoi care ar trebui să lucreze noaptea sau de frecventele reparaţii la ţevile de gaz sau de apă. Ce să mai vorbim de lucrul la liniile de tramvai?

În Pantelimon se reabilitează. Oare de ce, când pe dedesubt o să treacă metroul? Pentru ca pe sus să meargă pensionarii gratuit, iar prin subteran salariaţii?! Și apropo, sus în deal, la Cotroceni, unde-i mereu aglomerat, s-ar putea face un pasaj ca să se circule în ambele direcţii, simultan. Fiindcă într-un oraş plasat pe locul 5 în topul înghesuielii e important să se meargă continuu.

Nu pe unele străzi să se aştepte ca la bariera de tren. Asta cu menţiunea că trenul ajunge zilnic la 8:30 în Gara Obor. Pentru că Bucureştiul - capitală UE - n-are doar intersecţii ca nişte treceri cu trenul şi maşini ce strâng gunoiul la ore de vârf în loc s-o facă noaptea, ci şi o cale ferată cu barieră într-o zonă semicentrală. În fine, construcţia Pasajului Basarab a durat de trei ori mai mult decât cea a Pasajului Mărăşeşti, pe timpul lui Ceauşescu. Și ne întoarcem din nou la zicala britanică.

Haideţi să ne oprim însă din enumerare, fiindcă ne-ar trebui un spaţiu editorial dublu ca să epuizăm exemplele, şi să tragem concluziile. Dacă autorităţile demarează proiecte fără să ştie cât costă, şi cât durează, înseamnă că fac doar calcule politice. Şi atunci, aflând de unde provine problema, avem explicaţia pentru lipsa de bun-simţ cu care sunt trataţi cei care îşi pierd timpul în trafic, pentru că asta e principala însuşire a politicienilor. Da, dar dacă am identificat cauza nu înseamnă că nu trebuie tras la răspundere cel ce iniţiază construcţii pentru care nu e pregătit şi singurul lucru pe care reuşeste să-l facă, o bună bucată de timp, e să încurce lumea.

 

Mai multe articole scrise de Ionuţ Bălan puteţi citi pe pe bloguluibalan.ro

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Editoriale

07 decembrie 2016

Ciuliți bine urechile!

Editoriale

05 decembrie 2016

Povestea Capital continuă

Editoriale

05 decembrie 2016

27 de ani de capital primitiv

Editoriale

05 decembrie 2016

Mergeți înainte alături de noi!

Editoriale

28 noiembrie 2016

Bonduri cu termen la Statu’ Așteaptă

Editoriale

28 noiembrie 2016

Conduceți prudent! Viața e scumpă

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii