Conform unui studiu realizat de momondo în 2017, planificarea online a vacanței este o opțiunea populară în rândul călătorilor din întreaga lume. Românii caută, la rândul lor, idei de vacanță în online: jumătate dintre călătorii români își planifică vacanța prin intermediul site-urilor dedicate călătoriilor.

Suntem conectați aproape 24/24 la tot ce se întâmplă în jurul nostru și dincolo de granițele țării. Ne informăm, lucrăm, planificăm întâlniri sau facem schimb de impresii cu familia și prietenii, facem cumpărături, ascultăm muzică sau ne relaxăm la un film. Toate acestea sunt mai accesibile ca oricând cu ajutorul unei conexiuni la Internet. Totodată, atunci când planificăm o călătorie de business sau o vacanță o căutare rapidă în online ne pune la dispoziție informațiile de care avem nevoie.

Potrivit studiului realizat în rândul a aproximativ 25.000 de respondenți din 23 de țări la nivel global, în medie 45% dintre călători caută inspirație pentru vacanță de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de călătorie și 24% iau decizii din informațiile primite din rețelele sociale și, în egală măsură, prin agențiile de turism.

Călătorii români consultă în aceeași măsură părerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanță așa cum caută inspirație în online, pe site-urile de călătorii (50%). Popularitatea serviciilor online specializate în călătorii arată faptul că românii urmăresc cu interes piața furnizorilor ofertelor de călătorie la nivel global și, totodată, că doresc să își planifice călătoriile în mod independent, alegând oferta care se potrivește cu propriile așteptări. La scară europeană, printre cei mai mulți utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%),  Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) și chinezii (52%) se informează cu ajutorul site-urilor de călătorie.

Când vine vorba de percepția locală, atât femeile, cât și bărbații din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie. Deși am fi tentați să credem că tinerii sunt cei care se raportează la recomandările găsite pe Internet, mai mult de jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (54%), fiind urmați de cei cu vârsta de până la 65 de ani (53%) și de 40% dintre tinerii între 18 și 22 de ani.