Potrivit acestui studiu, în 2017 vânzările de articole de lux vor urca până la 254 – 259 miliarde de euro, de la 249 miliarde euro în 2016. 

Sectorul produselor din acest segment a avut de suferit în ultimii ani, ca urmare a scăderii numărului de turişti care au venit în Europa după mai multe atentate teroriste dar şi de pe urma încetinirii cererii de produse de lux în China. 

La finele anului trecut, Bain & Co estima că piaţa produselor de lux va înregistra o creştere de 1-2% în 2017 dar în primele trei luni ale anului sectorul a înregistrat o creştere de 4%. „După un an 2016 dificil, primul trimestru din 2017 a adus o oarecare revenire în industria luxului. Continuarea revenirii consumului chinez precum şi perspectiva pozitivă din Europa va susţine creşterea generală a pieţei în restul anului”, a declarat autorul studiului, Claudia D’Arpizio. 

Europa, care începe să vadă o revenire a turiştilor, ar urma să devină piaţa de produse de lux cu cel mai puternic ritm de creştere în acest an, Bain mizând pe un avans de 7-9%. De asemenea, piaţa din China continentală ar urma să îşi revină cu o creştere de 6-8%. În schimb, în restul Asiei vânzările de articole de lux ar urma să scadă cu 2-4% în 2017 în timp ce în cele două Americi diminuarea turismului ar urma să ducă la scăderea vânzărilor de produse de lux cu până la 2%. 

În următorii ani, piaţa produselor de lux ar urma să continue să crească într-un ritm anual de 3-4% până la 280-290 miliarde de euro în 2020, graţie extinderii clasei mijlocii în China şi revenirii pieţelor mature. Studiul adaugă faptul că, în 2025, generaţia ‘Millennials’ va fi responsabilă pentru 45% din consumul general de produse de lux, iar consumatorii asiatici vor reprezenta mai mult de jumătate din piaţă. 

AGERPRES