CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Pași mici pentru proiectele din infrastructura feroviară

Autor: |

În cât timp se poate compara România cu ţările occidentale din punctul de vedere al infrastructurii feroviare? O întrebare la care oficialii din transporturi nu au un răspuns.

Iată că se poate. La începutul acestei luni un tren de călători a circulat cu 160 km/h, viteza maximă pentru şinele din România. Distanţa de la Bucureşti la Constanţa a putut fi parcursă în doar două ore. Este prima etapă dintr-un proiect mai amplu al CFR, care vizează „unirea centrelor de business cu servicii de mare viteză“. Cel puţin aşa spun reprezentanţii companiei. Și, continuă ei, „urmează Bucureşti – Braşov, atât ca centru de business, cât şi turistic“.

„Constanţa şi Braşov sunt printre cele mai aglomerate destinaţii din ţară. Aceste rute preiau 20 – 30% din traficul total. În plus, au atât potenţial pentru mediul de afaceri, cât şi pentru turişti. Mai departe, se lucrează la Bucureşti - Craiova, o prioritate pentru 2014 - 2020“, spune Ștefan Roşeanu, fost director al CFR Călători şi consultant pe segmentul de transport feroviar la Bruxelles.

Cu o menţiune: anul trecut, CFR Călători a înregistrat 57 de milioane de călătorii, de şapte ori mai puţin faţă de acum 20 de ani, când trenul reprezenta principalul mijloc de transport pentru navetiştii care se deplasau între oraşe le industrializate.

Investiţii de jumătate mld. euro anual

Este demult ştiut că infrastructura feroviară din România are nevoie de investiţii masive timp de mai mulţi ani de acum înainte, pentru a ajunge să se compare cu media europeană şi pentru a putea realiza interconectări cu coridoarele de transport europene.

Pagina 1 din 4
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro