Primăriile şi Ministerul Afacerilor Interne au dreptul să verifice şi să sancţioneze activitatea de taximetrie şi de închiriere. Oficialii Ministerului Transporturilor ne-au explicat că proiectul de ordonanţă cu privire la modificarea Legii 38/2003 este de competenţa Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

„Nu avem competenţe să intervenim sau să sancţionăm activitatea UBER. În urma consultărilor, am propus scoaterea din legea 38 a sintagmei „în mod permanent” şi „în mod repetat”. Din dorința de a sprijini domeniul transportului licențiat se încearca si rezolvarea altor dorințe prin devierea competenţelor, prin tot ce înseamnă activitatea de taximetrie”, ne-au explicat oficialii MT.

Şoferii Uber vor putea fi amendaţi

Cei circa 3.000 de taximetrişti adunaţi astăzi în faţa Guvernului pentru a protesta împotriva transportului neautorizat de persoane au reuşit să convingă Executivul să schimbe legea taximetriştilor, respectiv legea 38/2003, astfel încât şoferii Uber sau cei care practică transport de neautorizat de persoane să poată fi amendaţi de poliţişti.

„Se scoate din lege sintagma  ‘în mod permanent’ şi în ‘mod repetat’  pentru că poliţiştii pe stradă nu pot să-i amendeze, nu pot să le ia plăcuţele de înmatriculare pe şase luni ‘piraţilor’ sau să le dea amenzile maxime, nu cum prevede legea acum. Trebuie să prindă hoţul şi să–i spună: ‘Pleacă, că te mai prind odată’. Sub nicio formă nu pot să zic că Uber va fi interzis sau vreo altă activitate de transport, însă toată lumea care va face transport de persoane, indiferent cum, va fi atorizat, altfel nu îl va putea face. Nu poţi să faci transport virtual. Închid ochii şi ma trezesc la Constanţa”,  a declarat preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, potrivit Mediafax.

Uber: Suntem pro-reglementare

Compania Uber susţine că doreşte să colaboreze cu autorităţile din România pentru a găsi o soluţie de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene, în contextul protestelor organizate miercuri, în Bucureşti, de către Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

 

„În toată această dezbatere lipseşte actorul cel mai important – consumatorul. În România, peste 250.000 de oameni din Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca şi Timişoara folosesc şi recomandă aplicaţia Uber pentru că oferă un serviciu de calitate, fiscalizat şi civilizat. În doar doi ani, România a ajuns a cincea ţară pentru Uber din Uniunea Europeană, după Anglia, Franţa, Portugalia şi Polonia”, declară, într-un comunicat, oficialii Uber România.

„Asta arată deschiderea românilor pentru servicii digitale şi nevoia pentru mai multe opţiuni de mobilitate urbană – argumente foarte puternice atât pentru autorităţi, cât şi pentru companiile din industrie de a încuraja inovaţia digitală. Prin adoptarea şi încurajarea serviciilor inovatoare, România poate deveni un model în regiune şi se poate alătura celorlalte state din Uniunea Europeană care aleg să valorifice economia digitală în beneficiul oamenilor şi nu să o limiteze. Suntem pro-reglementare – ne dorim să funcţionăm într-un cadru care defineşte serviciile noi precum Uber şi subliniem încă o dată dorinţa de a colabora cu autorităţile din România pentru a găsi o soluţie de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene”, se arată în comunicatul citat.