Metrorex va angaja, astfel, un expert care să elaboreze un studiu din care să reiasă posibilele riscuri rezultate din accidente/incidente faţă de care societatea este vulnerabilă în relaţia transportator – călător. 

Potrivit unui comunicat al companiei, în prezent se lucrează la documentaţia de achiziţie, varianta finală a caietului de sarcini fiind supusă atenţiei Consiliului de Administraţie. 

"În ultimul an, poliţa de asigurare civilă pentru pagube produse călătorilor în caz de accidente/incidente feroviare a constituit o preocupare permanentă a managementului Metrorex. Astfel, în conformitate cu legislaţia actuală, Metrorex a lansat la finele anului 2015 procedura de angajare a unui expert în domeniul asigurărilor pentru elaborarea unui studiu din care să reiasă posibilele riscuri rezultate din accidente/incidente faţă de care societatea este vulnerabilă în relaţia transportator – călător", spune Metrorex. 

Studiul va cuprinde, în special, identificarea, descrierea şi fundamentarea pe baze de calcul a riscurilor rezultate din călătoria cu metroul, stabilirea ariei de întindere a riscurilor, clasificarea riscurilor identificate din punct de vedere al oportunităţii asigurării acestora şi, nu în ultimul rând, identificarea şi fundamentarea nivelului optim de despăgubire a riscurilor identificate. 

"Metrorex a lucrat, împreună cu firma specializată contractată, la elaborarea caietului de sarcini şi a cerinţelor acestuia. Varianta finală a caietului de sarcini a fost supusă atenţiei Consiliului de Administraţie, fiind avizat de către Consiliul Tehnico-Economic în data de 1.11.2016. În momentul de faţă, se lucrează la documentaţia de achiziţie, urmând ca până la data de 15 noiembrie 2016 să se publice în SEAP anunţul pentru achiziţionarea serviciilor", a precizat compania. 

La scurt timp după ce tre femei au leșinat la metrou din cauza aglomerației, Metrorex a anunțat că suplimentează numărul de trenuri în circulație la orele de vârf.

”Metrorex a întocmit și implementat un plan de măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport subteran. Astfel, va suplimenta numărul de trenuri în circulație la orele de vârf, 07:00÷09:00 și 17:00÷19:00”, reiese dintr-un comunicat al companiei.

Totodată, compania va suplimenta cu personal de conducere a trenurilor pentru micşorarea timpilor de întoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale, prin preluarea rapidă a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor.

”Se vor forma echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției Metrou, în vederea dirijării/ dispersării fluxului de călători în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, în zile lucrătoare, în intervalul orar 07:00÷09:00 și 17:00÷19:00, acțiune aplicată începând cu data de 31.10.2016”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, se actualizează reglementările în vigoare privind măsurile care se iau în cazul afectării majore a circulației trenurilor de metrou pentru următoarele cazuri: colet abandonat, alarmă privind atac terorist (bombă), cazuri de suicid/tentativă de suicid, necesitate intervenție prim-ajutor pentru publicul călător.

Din datele companiei mai reiese că au avut loc discuții cu conducerea RATB pentru găsirea unor soluții de suplimentare a transportului public de suprafață pentru preluarea fluxului mare de călători de pe tronsonul Berceni – Pipera. Astfel, în cursul acestei săptămâni, Metrorex va participa la întâlniri cu reprezentanții ISU și cu personalul specializat pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor pentru a identifica și alte măsuri în vederea creșterii siguranței transportului subteran.

AGERPRES