Divizia Metro Cash & Carry din Vietnam, înfiinţată în 2002, cuprinde 19 centre de distribuţie în principalele oraşe ale ţării, cum ar fi Ho Chi Minh City şi Hanoi. Divizia are aproximativ 4.000 de angajaţi şi generează vânzări de 516 milioane de euro (692 milioane de dolari) în anul fiscal 2012/2013.



WSJ anunţă că firma Berli Jucker a iniţiat anul trecut discuţii cu grupul german privind vânzarea diviziei vietnameze. Un purtător de cuvânt al Metro a refuzat să comenteze informaţia. 



Divizia Cash & Carry reprezintă aproximativ jumătate din vânzările grupului Metro, cu peste 750 de magazine în 28 de ţări din Europa şi Asia. Metro deţine şi o divizie de produse electronice, Media-Saturn, reţeaua de supermarketuri Real şi magazinele Kaufhof din Germania. În ultima perioadă compania se extinde pe pieţele emergente pentru a compensa tendinţa de scădere a vânzărilor în Europa Occidentală. Pieţele emergente sunt responsabile pentru o treime din vânzările Metro, în prezent.



Marţi, acţiunile companiei au urcat cu 2% la Bursa de la Frankfurt. Anul acesta titlurile Metro au înregistrat un declin de aproape 26%, după ce, în martie, compania a anunţat că este nevoită să amâne listarea unui pachet de 25% din acţiunile diviziei sale din Rusia, din cauza crizei din Ucraina. Grupul german vroia să utilizeze banii generaţi de această listare pentru a investi pe pieţele emergente.



Al patrulea retailer din Europa şi-a redus activitatea şi costurile, pentru a reveni pe profit, anunţând că se va concentra pe un management strict al costurilor, deoarece cumpărătorii continuă să-şi reducă cheltuielile în Europa. 



În perioada aprilie – iunie 2014, profitul înainte de taxe, dobânzi şi elemente excepţionale a ajuns la 276 milioane de euro (370 milioane de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 275,1 milioane de euro.



Vânzările au scăzut cu 2,7% în trimestrul II 2014, la 14,33 miliarde de euro, faţă de estimările analiştilor de 14,9 miliarde de euro.

 

Sursa: Agerpres