CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Ioan Rus despre AUTOSTRĂZI: “Trebuie gândite și raportate la ce bani avem, altfel sunt vise erotice care nu ni se întâmplă”

Autor: |

România ar fi putut avea o reţea de autostrăzi mult mai extinsă decât în prezent, dacă ar fi existat “o politică mai aplicată în ceea ce priveşte dorinţa noastră de dezvoltare economică” pe modelul Germaniei care ani de zile a continuat dezvoltarea proiectelor indiferent de partidul politic aflat la guvernare, potrivit ministrului transporturilor, Ioan Rus.

El a explicat vineri seara într-o emisiune televizată că România ar fi putut să aibă mai multe autostăzi, dacă ar fi existat „o politică mai aplicată în ceea ce priveşte dorinţa noastră de dezvoltare economică”.

„Decidenţii, de-a lungul vremii, nu au înţeles că autostrada nu face parte din infrastructura turistică, ci face partie din structura economică. Decizia a fost mereu politică, în funcţie de cine dorea mai tare şi avea mai multe relaţii la guvernare, acest lucru nu a fost subordonat ideii de echilibru în dezvoltarea econmică a României”, a explicat ministrul transporturilor principala cauză a lipsei autostrăzilor în România.

Ministrul a precizat că în perioada 2014-2020 are la dispoziţie peste 8 miliarde de euro pentru sectorul de transporturi. “Avem 6 miliarde din fonduri europene, cu sumele de la bugetul de stat ajung la 7,2 miliarde şi cu ce se alocă din acciză ajungem undeva la opt – opt miliarde şi ceva de euro”, a spus Rus, precizând însă faptul că cele 6 miliarde de euro de la UE nu sunt doar pentru autostrăzi, ci reprezintă alocarea pentru tot sectorul transporturi unde mai sunt calea ferată, aeroporturile, porturile etc.

“Autostrăzile trebuie gândite în linişte şi raportat permanent la ce bani avem la dispoziţie, altfel sunt vise erotice care nu ni se întâmplă”, a declarat Ioan Rus, la postul Digi.

Potrivit acestuia, românii trebuie să înţeleagă că supraacciza este o măsură bună, iar banii astfel colectaţi se vor regăsi în reţeaua rutieră.

Ceea ce a omis însă ministrul transporturilor este faptul că de la 1 aprilie, data de intrare în vigoare a taxei de 7 eurocenţi/litru de carburant, statul român a colectat mai puţin bani în trimestrul II decât în primele trei luni, înainte de aplicarea supra-accizei, aşa cum a scris capital.ro.

Totuşi, ministrul transporturilor este încrezător şi spune că în 2020 România are şanse să depăşească cifra de 2440 de kilometri de autostradă, cifră anunţată de Guvernul Ponta în iarna anului trecut.

Semne mari de întrebare

Chiar dacă mai sunt şase ani din acest calendar financiar, cifra de 2.440 de kilometri în anul 2020 pare foarte optimistă în situaţia în care în prezent avem doar 648 de kilometri, iar multe dintre proiecte bat pasul pe loc.

În lunile mai si iunie, CNADNR a publicat anunţuri pentru elaborarea de studii de fezabilitate pentru circa 1.800 de kilometri de autostradă, însă toate anunţurile au fost contestate şi nu exist nicio şansă ca unul dintre proiectele vizate să fie demarate în acest an.

Asta chiar dacă premierul Victor Ponta anunţa în luna aprilie, aflat într-o vizită la Piteşti, că lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti va începe chiar din acest an din ambele capete; Piteşti-Curtea de Argeş şi Sibiu-Vâlcea.

Mai mult, autostrada Comarnic-Braşov nu are şanse să fie gata în 2017, a precizat ministrul transporturilor, Ioan Rus, având în vedere că nici nu a fost semnat contractul cu francezii de la Vinci. Trebuie menţionat faptul că anul trecut în primăvară, Victor Ponta declara că cei 58 de kilometri de la Comarnic la Braşov vor fi gata în 2016, iar dacă acest lucru nu se va întâmpla nu va candida la alegerile parlamentare. Între timp, prim-ministrul şi-a actualizat estimarea privind finalizarea lucrărilor la Comarnic-Braşov.

Totuşi, clujeanul Ioan Rus spune că, probabil, în 2017 vom avea gata Autostrada Transilvania., iar dacă nu se va reuşi în acel an, în 2018 cu siguranţa va fi dată în circulaţie.

“Depinde de foarte mulţi factori, nu de o persoană ci de toată atmosfera politică”, a mai spus ministrul transporturilor.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Germania, trimisă în judecată de Comisia Europeană

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Exproprieri și angajări pentru autostrada Transilvania

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

CNADNR a parafat patru contracte de dezăpezire pentru drumurile din jurul ...

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

Lufthansa a achiziţionat integral Brussels Airlines

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

SE ÎNCHIDE Transfăgărășanul

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.