Companiile de tehnologie sunt prezente săptămâna aceasta în Las Vegas la cel mai mare târg de tehnologie, Consumer Electronics Show (CES), unde îşi prezintă cele mai noi produse şi soluţii. Spre deosebire de alte târguri de tehnologie precum, Mobile World Congress – Barcelona (2-5 martie), CeBIT – Hanovra (16-20 martie), IFA – Berlin (4-9 septembrie) unde sunt lansate produse care sunt comercializate la scurt timp, la CES expozanţii vin cu tehnologii futuriste, prototipuri care nu vor fi disponibile în viitorul apropiat. Spre exemplu, televizoarele HD au fost prezentate în anul 1998 la CES, însă a fost nevoie de şapte ani pentru ca  acestea să ajungă în sufrageriile oamenilor şi să atingă o cotă de 10% din piaţă.

La această ediţie a CES sunt aşteptaţi peste 160.000 de vizitatori, la fel ca şi în 2014, iar numărul expozanţilor va trece de 50.000, anul trecut fiind 52.326 de firme participante.

Printre vedetele din acest an se numără dronele, maşinile conectate la internet, televizoarele de mari dimensiuni, casele inteligente, dispozitivele purtabile şi dispozitivele mobile.

În ceea ce priveşte maşinile conectate, Volkswagen, Mercedes, BMW şi Ford au pregătit lansări interesante, Sony şi Samsung vor prezenta televizoare mai inteligente, iar de la sud-coreeni se aşteaptă lansarea noului vârf de gamă Galaxy S6. Dispozitivele purtabile, ceasuri, brăţări care măsoară paşii, bătăile inimii, caloriile arse pe parcursul zilei şi calitatea somnului vor fi în centrul atenţiei, la fel şi imprimantele 3D. Un alt segment care ia amplare este Internetul Tuturor Lucrurilor, care înseamnă electronice şi electrocasnice conectate în permanenţă la internet.

Marii absenţi

La CES nu participă companii mari precum Microsoft sau Apple. Microsoft preferă să închirieze un spaţiu unde invită diverşi parteneri, iar Apple a ales în urmă cu mai mulţi ani îşi organizeze propriile evenimente.