Aproximativ 92% dintre bicicletele furate nu sunt recuperate niciodată, deşi majoritatea păgubiţilor au raportat furtul la Poliţie, pe Facebook şi pe forumuri specializate, potrivit unui studiu realizat de o companie de brokeraj în asigurări. Potrivit "Marelui studiu al bicicletelor furate", mai mult de jumătate (50,4%) dintre cei aproape 1.000 de respondenţi au rămas fără bicicletă cel puţin o dată. 'Deşi marea majoritate a păgubiţilor a raportat furtul bicicletei la Poliţie, pe Facebook şi pe forumuri specializate, mai mult de o treime (33%) au preferat să nu facă nimic. Asta, în condiţiile în care aproape jumătate dintre bicicletele furate aveau o valoare cuprinsă între 500 şi 2.000 de lei', reiese din studiu.

Opţiunile pentru protejarea bicicletei rămân împărţite în continuare între antifurt (54,3%) şi asigurare (37%), în timp ce marea majoritate a bicicliştilor participanţi la studiu (72,9%) sunt de acord că, în România, nu se adoptă toate măsurile necesare pentru a combate furturile de biciclete. "Şansa de a rămâne fără bicicletă creşte dacă aceasta are culoarea neagră sau albastră şi dacă bicicleta este utilizată frecvent sau zilnic, iar Bucureştiul rămâne în topul preferinţelor pentru hoţii de biciclete, cele mai vizate zone fiind Piaţa Romană, Universitate, Militari şi Pantelimon", conform cercetării.

Un aspect relevat de studiu a fost şi acela că cele mai multe biciclete sunt furate din scările de bloc (39,5%), spaţiul public (26,7%), din curţi (13,3%) sau garaje (4,5%), iar anotimpurile preferate sunt primăvara (31,7%) şi vara (47,9 %). "Chiar dacă este zi sau bicicleta prezintă un sistem antifurt, acest aspect nu i-a împiedicat pe hoţi să fure: peste 57% dintre furturi au loc în timpul zilei, iar în 69,5% din cazuri bicicletele aveau sisteme antifurt", mai arată datele studiului.

Studiul "Marele studiu al bicicletelor furate" a fost realizat de compania de brokeraj de asigurări Otto Broker, cu sprijinul agenţiei Promocrat şi al bloggerilor specializaţi în ciclism, în perioada 6-20 mai. Otto Broker de Asigurare menţionează că a lansat, în toamna anului trecut, Otto Velo, o poliţă de asigurare pentru biciclete, în cadrul unui parteneriat cu Grawe România Asigurare, care acoperă două riscuri majore – furtul şi tâlhăria.

Sursa: AGERPRES