“Am înregistrat o cerere foarte mare de aeronave, peste rezultatul dintr-un an în care am livrat mai multe aeronave comerciale decât oricând înainte. (…) Am îndeplinit angajamentele pe care ni le-am asumat în urmă cu un an şi ne-am atins orientările şi obiectivele, cu o singură excepţie, aeronava A400M în cazul căreia a trebuit să suportăm costuri semnificative neprevăzute în valoare de 2,2 miliarde de euro în 2016. Să facem mai sigur programul şi să întărim execuţia acestuia sunt priorităţile noastre în ce priveşte această aeronavă în anul 2017” a declarat Tom Enders, director general Airbus, într-un comunicat de presă.

Comenzile Airbus pentru 2016 au totalizat 134 de milarde de euro (în 2015: 159 de miliarde de euro), registrul de comenzi fiind evaluat la 1.060 de miliarde la data de 31 decembrie 2016 (la sfârşitul anului 2015: 1.006 de miliarde). De asemenea, comenzile nete pentru aeronave comerciale s-au ridicat la 731 de aeronave (2015: 1080 de aeronave), incluzând 41 de aeronave A350 XWB şi 83 de aeronave A330. Totodată, potrivit companiei, comenzile nete pentru elicoptere s-au ridicat la 353 (2015: 333 comenzi nete), incluzând modelul H225M pentru Singapore şi contractul încheiat cu UK Military Flying Training System.

Veniturile grupului au crescut cu trei procente, până la 67 de miliarde de euro (2015: 64 de miliarde de euro). De asemenea, veniturile pentru aeronave comerciale au crescut cu 7%, reflectând livrările record de 688 de aeronave (2015: 635 de aeronave) şi un impact al pieţii de schimb valutar favorabil. În ciuda livrărilor crescute de 418 unităţi (2015: 395 de unităţi), veniturile obţinute de divizia Helicopters au fost  trase în jos de un amestec nefavorabil şi din cauza orelor scăzute de zbor comercial în servicii. Veniturile obţinute de divizia Defense and Space (Spaţiu şi Apărare) au scăzut cu 9%, reflectând un impact negativ din reprofilarea portofoliu de aproximativ 1 miliard de euro, dar au fost în mare parte stabile pe o bază comparabilă.

În cadrul programului de aeronave A320neo au fost livrate 68 de aeronave către 17 clienţi. În ce priveşte programul de aeronave A400M, livrările au crescut la 17 aeronave în 2016 (2015:11 livrări), cu două livrate până la această dată în 2017.
Totodată, cheltuielile diviziei auto-finanţate de cercetare şi dezvoltare (R&D) au scăzut la 2.970 milioane euro (2015: 3.460 milioane euro). Profitul net al Airbus a fost de 995 de milioane euro (2015: 2696 de milioane de euro). Câştigurile pe acţiune au fost de 1,29 euro (2015: 3,43 euro). Veniturile finaciare au înregistrat un minus de 967 de milioane euro (2015: un minus de 687 de milioane de euro).

Fluxul liber de numerar înainte de fuziuni şi achiziţii (M&A) şi finanţarea pentru clienţi s-a ridicat la suma de 1.408 de milioane de euro (2015: 1.325 de milioane de euro), reflectând puternica performanţă de livrare şi potenţialul de generare de numerar.
Ca bază pentru orientările sale pe 2017, Airbus se aşteaptă ca economia mondială şi traficul aerian să crească în linie cu previziunile independente predominanate, care nu presupun tulburări majore.

Compania se aşteaptă să livreze mai mult de 700 de aeronave comerciale. Totodată, înainte de fuziuni şi achiziţii,  Airbus se aşteaptă la o creştere procentuală de o singură cifră a indicatorilor EBIT Adjusted şi EPS Adjuted comparativ cu 2016. De asemenea, fluxul liber de numerar este de așteptat să fie similar cu cel din 2016 înainte de fuziuni şi achiziţii (M&A) şi de finanţarea pentru clienţi.