Astfel, Ford va opri asamblarea modelului Fiesta hatchback la Köln (Germania), principala sa fabrică din Europa, timp de 11 zile în perioada octombrie-noiembrie-2014, în urma 'cererii mai scăzute' în semestrul doi din acest an.

Vânzările de autoturisme în Europa au urcat cu 1,8% în august dar cererea a scăzut pe principalele pieţe din regiune – Germania, Franţa şi Italia – conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate miercuri. Luna trecută, vânzările Ford au crescut cu 15,2%, ale Volkswagen cu 9,3%, ale PSA Peugeot Citroen cu 1,6%, în timp ce livrările grupului Renault au scăzut cu 3,3%, ale Daimler cu 4,8%, ale General Motors cu 15%.

Ford va cere subvenţii în cadrul programului guvernamental german 'Kurzarbeit'. Acesta precede că firmele îşi păstrează muncitorii, dar reduc numărul de ore de muncă, din cauza consumului în scădere. Prin programul 'Kurzarbeit', statul intervine ca să plătească angajaţilor diferenţa de bani. Aproximativ 4.000 din cei 17.300 de angajaţi ai fabricii din Köln vor intra în acest program.

Şi fabrica Ford din Craiova a fost închisă în perioada 24 iulie-18 august, toate liniile de producţie şi montaj au intrat în revizie generală anuală.

În iunie, Ford a decis să păstreze producţia modelului Fiesta în Germania, după ce a ajuns la un acord de reducere a costurilor cu forţa de muncă la uzina de la Köln.

Noul acord salarial a pus capăt mai multor luni de speculaţii potrivit cărora Ford ar putea transfera producţia noului Fiesta la uzina sa din România, unde 3.600 de angajaţi asamblează deja modelul B-Max la Craiova.

Compania americană speră că măsurile aplicate la uzina din Köln îi vor permite să readucă pe profit în 2015 operaţiunile sale din Europa, operaţiuni care, începând din 2011, sunt pe pierdere. Costurile cu mâna de lucru în industria manufacturieră din Germania erau în 2012 de 36,98 euro/oră per angajat, comparativ cu 29,56 euro în Japonia, 25,87 euro în SUA şi 3,78 euro în România, potrivit institutului economic IW.

Ford a închis deja două uzine din Marea Britanie în 2013 şi, la finele acestui an, vrea să facă acelaşi lucru şi cu uzina de la Genk, Belgia, ceea ce înseamnă eliminarea a 5.700 de locuri de muncă în total.

Ford a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei unităţi şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost. În luna martie a acestui an, Ford a fabricat la uzina de la Craiova motorul EcoBoost cu numărul 250.000.

AGERPRES