PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Actualitate Auto

Ford Europa renunţă la modelele mai puţin profitabile şi se concentrează pe SUV-uri

Autor: capital.ro | miercuri, 03 februarie 2016 | 0 Comentarii

Ford va renunţa la unele modele în Europa pentru a lansa cinci SUV-uri noi sau restilizate în următorii trei ani, pe fondul majorării cererii pentru aceste vehicule profitabile pe plan global, în urma declinului preţului ţiţeiului, a afirmat miercuri Jim Farley, şeful operaţiunilor europene, transmit Reuters, MarketWatch şi Bloomberg.

Ford se aşteaptă la creşterea cu 30% a vânzărilor de SUV-uri în Europa anul acesta, la peste 200.000 de unităţi. 

Compania va adăuga produse noi sau restilizate, cum ar fi SUV-urile Kuga şi Edge, modelul de vârf Focus RS şi vehicule electrice şi hibride, pentru a majora pe termen lung marja profitului operaţional la 6 - 8%, de la 1% anul trecut, a anunţat Jim Farley. 

Ford continuă programul de restructurare în urma căruia constructorul auto a închis trei fabrici din Europa (una în Belgia şi două în Marea Britanie) şi a concediat sute de angajaţi. 

Programul a stabilizat operaţiunile Ford în Europa şi a ajutat la majorarea gradului de utilizare a capacităţilor de producţie la aproximativ 90%. La unele din fabricile Ford, inclusiv cea din Valencia (Spania), se lucrează şase zile pe săptămână, în trei schimburi, dar uzina din România, unde este produs modelul B-Max, încă nu funcţionează la capacitate optimă, a declarat Farley. 

Acesta a adăugat că Ford va concedia în Europa sute de angajaţi din structurile administrative pentru a-şi reduce anual costurile cu 200 milioane de dolari. Majoritatea celor 10.000 de angajaţi ai Ford din Europa sunt în Marea Britanie şi Germania. 

Ford obţine aproximativ 19% din venituri din Europa, unde a redevenit profitabil anul trecut, după ce în perioada 2012 - 2014 a înregistrat pierderi de peste trei miliarde de dolari. Compania a raportat un profit operaţional înainte de taxe de 259 milioane de dolari în 2015, după majorarea vânzărilor cu 10%, la aproximativ 1,5 milioane de vehicule. 

"Obiectivul Ford este foarte simplu. Obţinerea unei profitabilităţi sustenabile", a afirmat Jim Farley. Acesta nu a dorit să precizeze ce modele vor fi eliminate dar anul trecut vânzările de dubiţe B-Max şi S- Max au înregistrat scăderi de peste 10%, europenii preferând crossover-urile şi SUV-urile. 

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. 

AGERPRES


SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.