Amenda de 12 milioane de lire sterline va fi distribuită celor mai săraci 333.000 de clienţi ai E.ON.

Investigaţia a descoperit 'practici extinse greşite ale vânzărilor' în rândul angajaţilor care vindeau pachete de energie din uşă în uşă sau prin telefon, în perioada iunie 2010-decembrie 2013. Angajaţii de la departamentul vânzări al E.ON au informat incorect clienţii şi unii au ales tarife mai scumpe decât aveau deja sau decât ar fi oferit alte companii.

E.ON şi-a cerut scuze consumatorilor şi a promis că va plăti compensaţii oricui i s-a vândut în mod greşit un pachet de energie. Compania a estimat că nota de plată pentru compensaţii se va ridica 3-8 milioane de lire sterline, pe lângă amenda de 12 milioane de lire sterline.

'Personal sunt absolut devastat de această problemă şi sunt sigur că şi colegii mei din ţară sunt la fel de afectaţi', a declarat şeful E.ON Marea Britanie, Tony Cocker, al cărui bonus pe 2013 va fi redus cu aproximativ 25%.

Reprezentanţii companiei au insistat că nu a fost o încercare organizată de a dezinforma clienţii. Într-un moment în care preţul energiei este în creştere, prin acţiunile E.ON şi ale altor companii, mii de clienţi nu au înregistrat cele mai bune acorduri privind tarifele la energie.

E.ON a fost ultima mare companie de furnizare a energiei care a renunţat la metoda de vânzare din uşă în uşă, în septembrie 2012. Acum compania germană a anunţat că va opri şi vânzările prin telefon.

Compania germană, prezentă şi în România, a vândut active în valoare de aproximativ 17 miliarde de euro (22 de miliarde de dolari) pentru a-şi reduce datoria de 36 de miliarde de euro. În ianuarie, compania a anunţat că va extinde programul de vânzare a activelor cu aproximativ trei miliarde de euro, la 20 de miliarde de euro.