CITEŞTE ŞI

IT & C

Cumperi online? Din străinătate e mai ieftin

Autor: |

Comerţul online din ţara noastră creşte constant de la un an la altul, însă odată cu dezvoltarea acestuia, românii au descoperit şi magazinele online din străinătate care practică preţuri mai mici.

Evenimente precum Black Friday (Vinerea Neagră) au deschis apetitul românilor pentru cumpărăturile online care încep să facă achiziţii direct de pe telefonul mobil şi să plătească cu cardul. Spre exemplu, anul trecut, Netopia mobilPay, liderul plăţilor digitale din România, a înregistrat tranzacţii online cu cardul de 3 ori mai mari şi de 2,5 ori mai multe faţă de Black Friday-ul din anul precedent, iar suma medie cheltuită online s-a ridicat la 500 de lei, faţă de 340 lei în 2014. De asemenea, 25% din tranzacţiile online din România sunt făcute de pe dispozitive mobile, procent care depăşeşte uşor media ţărilor din jur precum Polonia, Bulgaria sau Ungaria, dar este încă departe de piaţa din Marea Britanie unde acesta se situează la 65%. „Zilele săptămânii în care au loc cele mai multe tranzacţii online sunt miercurea şi joia. Valoarea medie a unei tranzacţii în IT&C este de 700 lei, 140 de lei în fashion, 200 de lei pentru produsele destinate copiilor şi 220 de lei pentru produsele home & deco“, susţine Dorin Boerescu, CEO 2Performant. Un fenomen care începe să ia amploare este cel al achiziţionării de produse din alte ţări ale Uniunii Europene şi chiar din China. Printre principalele motive pentru achiziţiile online din străinătate sunt preţurile mai mici şi disponibilitatea anumitor produse. Online este mult mai uşor pentru că poţi compara preţuri, să vezi cât mai multe produse într-un timp scurt şi ai posibilitatea să returnezi produsul dacă nu îţi place.

Orice comerciant care vinde produse sau servicii online trebuie să ofere mai multe informaţii legate de caracteristicile şi preţul produselor, perioada de valabilitate a ofertei, modalităţile de plată şi livrare a produsului, procedura de soluţionare a eventualelor reclamaţii, termenul în care poţi returna produsul şi formularul tipizat de retragere din contractul online, durata contractului şi existenţa unei garanţii legale. De obicei, toate aceste informaţii se găsesc în secţiunile „Cum plătesc?“, „Livrare“ „Garanţii“ sau „Termeni şi condiţii“,  se arată pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România. Înainte de a plasa comanda, trebuie să afli câteva lucuri şi despre comerciant, cum ar fi denumirea comercială, adresa poştală, un număr de telefon, de fax, adresa de email, numărul de înmatriculare şi codul de înregistrare fiscală. Dacă găseşti toate aceste informaţii în secţiunile „Contact“, „Menţiuni legale“, „Termeni şi condiţii“ sau „Protecţia datelor personale“ înseamnă că vânzătorul este serios. În funcţie de ţară, românii pot achiziţiona produse la preţuri cu 50% mai mici decât în magazinele româneşti. Spre exemplu, în Marea Britanie jocurile şi jucăriile, dar şi electronicele au preţuri mai mici, iar din Germania hainele sunt achiziţia cea mai bună. Fie ca este vorba de magazine cunoscute precum Amazon, eBay, Tesco, Otto, Conrad sau magazine mai mici, majoritatea livrează către România. Pentru a profita la maximum de preţurile mici, recomandarea pentru cei care comandă din străinătate ar fi să cumpere împreună cu prietenii, astfel încât costul de livrare să se împartă la cât mai mulţi. Costul livrării unui colet din Marea Britanie sau Germania către România este în medie de 20 de euro, respectiv 20 lire sterline. Ai plătit produsele, aştepţi nerăbdător sosirea coletului, dar constaţi că nu este ce ţi-ai dorit. Ai la dispoziţie 14 zile calendaristice (de la momentul livrării) în care te poţi răzgândi şi cere banii înapoi. Comercianţii trebuie să ramburseze consumatorilor preţul produsului în termen de 14 zile din momentul în care aceştia au renunţat la contractul de vânzare-cumpărare. În preţul de rambursare este inclus şi costul livrării. În general, comerciantul va suporta riscul oricărei deteriorări a bunurilor survenite în timpul transportului, până în momentul în care consumatorul ia în primire bunurile. Dacă ai cumpărat măcar o dată online, sigur ai văzut această precizare undeva pe site-ul respectiv, fie în pagina de Termeni şi condiţii, fie în cea despre condiţiile de retur: „Produsul se returnează numai în ambalajul original“. Potrivit unei noi legi se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrarea ambalajului. Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la până la 5.000 de euro. În cazul în care nu primeşti un răspuns sau răspunsul primit nu este unul satisfăcător, iar agentul economic are sediul într-unul din statele membre ale UE, plus Norvegia şi Islanda, te poţi adresa cu o reclamaţie Centrului European al Consumatorilor România, care va încerca să obţină o soluţie pe cale amiabilă.

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F