La baza acestor afaceri se află un curs special, dezvoltat de Alex Hudițan și Claudiu Stănculescu, prin prisma celor trei ani de experiență în vânzarea online pe această platformă. Dezvoltat în urmă cu aproape doi ani, cursul Amazon SetUP este o școală de antreprenoriat, pe baza căreia s-au lansat sute de afaceri online. Modelul de business constă într-o cercetare de piață pentru alegerea produsului, crearea acestui într-o ofertă customizată la un furnizor din China și vânzarea pe Amazon la un raport preț/calitate imbatabil. Amazonul îți pune la dispoziție absolut toate serviciile necesare comercializării produsului tău: recepție, depozitare, afișare pe site, livrare, customer support și birocrație.

„Datorită acestui serviciu pe care îl oferă Amazon avem cu toții șansa de a face comerț din fața laptopului pe cea mai mare piață de desfacere din lume: SUA. Fără complicații sau riscuri majore. După 3 ani de business online mi-am câștigat libertatea și acum lucrez din țări precum Thailanda, Columbia, Mexic sau Brazilia. Îmi doresc să învăț românii acest model de business de la zero, dacă la prima ediție au fost 100 de înscriși, au urmat apoi 160, 420, iar la ultima ediție am depășit 1000. Creșterea a venit natural, noi ne-am adaptat la cerințele pieței, iar piața din România s-a adaptat la acest model de business, care e deja celebru peste tot în lume”, explică Alex Hudițan.

 

Rezultatele edițiilor au fost similare, iar rata de succes este una cu mult peste media cursurilor online. Aproximativ 55% dintre cursanți se lansează pe Amazon, mai exact: 35% din înscriși se lansează deodată cu finalizarea cursului, 15% își lansează produsul în următoarele 1-4 luni, iar între 5-10% se lansează după mai mult de 4 luni. „Cel mai mare risc, și singurul cu adevărat periculos, este să nu urmezi pașii de lansare. Unii oameni pur și simplu nu sunt dispuși să urmeze cursul. Fie se hotărăsc să facă altceva, fie nu acordă timpul necesar sau pur și simplu nu urmăresc nici webinariile. Considerăm că rata de succes de aproximativ 55% spune multe despre valoarea pe care o oferim în acest curs online, spre deosebire de media de 13% a celor ce reușesc să finalizeze cursuri online.”, spune Claudiu Stănculescu.

Cursul SetUP durează 4 luni, în fiecare sâmbătă, având loc un webinar live, care se regăsește apoi și înregistrat pe platforma de lucru cu acces nelimitat. În fiecare lună membrii primesc pașii pentru găsirea produsului și care sunt criteriile de selecție, cum se negociează cu furnizorul și cum se face comanda, listarea produsului și lansarea propriu-zisă. Cel mai mare avantaj al acestui curs este dat de comunitate, unde ai parte de mentori cu experiență și înveți toate trucurile de la antreprenori care deja au testat informațiile și primești consultanță constant pe probleme specifice.

„Acest curs este pentru cei care sunt capabili să urmeze instrucțiuni clare și sunt dispuși să învețe un model de business nou. Nu trebuie să fii tânăr sau expert în marketing online. Primești toată informația servită în ritmul în care ai nevoie de ea și ai o comunitate imensă care să te ajute cu orice provocare ce ar putea apărea. Împreună cu oamenii din această comunitate, am contribuit să facem România o țară din care se poate vinde pe Amazon. Înainte de a face asta, era un proces mai complicat, dar după ce am trimis mii de mailuri, conducerea Amazon s-a sesizat. Acum e oficial: România se află în comunitatea de selleri Amazon”, completează Alex Hudițan.

La nivel comparativ, afacerile Amazon se ridică la peste 135.99 miliarde de dolari, în timp ce Emag vinde pe toate cele patru piețe din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia puțin peste 1 miliard de dolari. Cu 426 de produse vândute pe secundă în 2013 cu ocazia sărbătorilor, Amazon este una dintre cele mai profitabile afaceri pentru antreprenorii aflați la început de drum, piața fiind plină de oportunități printre cele 398 milioane de produse. Avantajul unui business pe Amazon este ponderea de peste 83% în favoarea revânzătorilor, care cumpără produse engross și le revând sub propriul brand. Conform statisticilor din 2016, 49% din vânzători fac sub 100 mii de dolari pe an, în timp ce 36% câștigă între 100 mii și 1 milion de dolari pe an, 13% între 1-10 milioane de dolari, iar restul de 2% au vânzări de peste 10 milioane de dolari (Amazon Sellers Survey 2016). Pe Amazon există 304 milioane de conturi active, adică potențiali clienți fiind cea mai mare platformă online de vânzare. Utilizatorii sunt împărțiți în două categorii, cei medii care cheltuiesc peste 625$ anual pe Amazon și cei Prime care pentru un abonament predefinit au anumite beneficii, ei cheltuind dublu anual. Mai mult decât atât aproape jumătate din americanii care fac shopping online merg direct pe Amazon pentru a face o achiziție. În 2015, Amazon a generat de Black Friday o treime dintre toate vânzările online din lume, iar acest trend se păstrează. Cei intersați să își înceapă propriul business pe Amazon găsesc mai multe detalii și pe amzsetup.ro.