Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

«Corporatiştii» care au plecat de la stat: 106 manageri şi membri CA au fost numiţi şi demişi la stat din 2012 şi până astăzi. Dintre aceştia, abia 10% au rămas în funcţie

Autor: | | 0 Comentarii

Managerii privaţi din companiile de stat reprezintă un eşec de zeci de milioane de euro. În ultimii doi ani, resurse importante s-au risipit pentru recrutarea unor privaţi care să preia frâiele unor societăţi strategice ale statului şi să le facă profitabile. Puţini manageri au rezistat însă. Majoritatea a demisionat “din motive personale“.

Ministerul Transporturilor a fost cel mai afectat de modul în care managerii privaţi au fost numiţi la companiile statului. Societăţile din CFR, Tarom sau Aeroporturile Bucureşti, afaceri de sute de milioane de euro, sunt conduse în prezent de interimari din cauză că managerii privaţi instalaţi iniţial fie au demisionat, fie au fost concediaţi.

Potrivit infomaţiilor obţinute de revista Capital, din 2012, de când a început selecţia, şi până astăzi, 106 manageri şi membri CA din mediul privat s-au perindat prin companiile de stat, însă doar 10% din aceştia se află astăzi în funcţie.

Vă prezentăm o listă scurtă a câtorva nume care au ales să părăsească managementul unei mutinaţionale pentru iluzia reorganizării firmelor de stat, şi au plecat acasă.

Citiţi şi:

«Corporatiştii» care au plecat de la stat: 106 manageri şi membri CA au fost numiţi şi demişi la stat din 2012 şi până astăzi. Dintre aceştia, abia 10% au rămas în funcţie

Mai bun ... sau doar mai puţin prost? OPINIE Claudiu Şerban

EXCLUSIV Statul nu are control asupra firmelor cu management privat

Cine controlează firmele de stat? - OPINIE George Butunoiu

Alexandra Gătej: Politicul a respins managementul corporativ

Guvernanţa corporativă, un vis frumos -  OPINIE Nicolae Demetriade

De exemplu, Tarom, a schimbat trei consilii de administraţie în mai puţin de doi ani. Directorul general a rămas însă acelaşi. În doi ani, CFR SA a schimbat de 6 ori componenţa Consiliului de Administraţie, în timp ce la conducerea societăţii s-au perindat 4 directori, dintre care doi interimari.

Valentin Dorobanţu,

director general CFR Călători

Perioada: ian. 2013 - apr. 2014

Ocupant al funcţiei de director general al CFR Călători doar ceva mai mult de un an, între ianuarie 2013 şi aprilie 2014, Valentin Dorobanţu a ocupat anterior funcţii de conducere în cadrul AFER şi CFR Călători. El a fost numit la conducerea companiei în perioada în care ministru al transporturilor era Relu Fenechiu. El a părăsit postul de director general după aproximativ 15 luni, invocând "motive personale". În acea perioadă, existau unele zvonuri cu privire la unele suspiciuni legate de o investigaţie a DNA. Chiar ministrul transporturilor de la acea vreme, Dan Șova, declara că reprezentanţii Corpului de Control au solicitat Direcţiei Naţionale Anticorupţie informaţii referitoare la o posibilă investigaţie care viza anumite contracte de achiziţie efectuate de companie în mandatul de director general al lui Valentin Dorobanţu. El a plecat de la CFR Călători, iar acum activează la filiala din România a unui fond de investiţii german, în activităţi conexe transporturilor.

Dan Pascariu,

preşedinte CA Tarom

Perioada: oct. 2012 - nov. 2013

Dan Pascariu a fost preşe­dinte al CA al TAROM doar un an şi a rămas în memoria colectivă ca omul care a acţionat ulterior în instanţă compania de stat pentru a recupera „câteva zeci de mii de euro“, sumă prevăzută în contract „în caz de demitere fără cauză“. Iar de curând, tribunalul i-a dat dreptate. Ministerul Transporturilor a motivat demiterea, în noiembrie 2013, a întregului Consiliu de Administraţie prin conflictului dintre membrii acestuia şi directorul general al companiei, Christian Heinzmann. După plecarea de la TAROM, Pascariu a fost membru al mai multor Consilii de Administraţie printre care cele ale UniCredit Ţiriac Bank, NEPI, Fabryo sau Romaltyn LTD.

Valentin Belcea,

director general CFR Marfă

Perioada: apr. 2014 - mai 2014

Fost manager al companiilor Graffiti/BBDO (publicitate), Prima TV, International Railway Systems (IRS) şi Protan, cu activităţi în domeniul feroviar, respectiv al deşeurilor, Valentin Belcea a fost absolvent al University of Pennsylvania şi a preluat funcţia de director general al CFR Marfă în aprilie 2014, dar a demisionat, invocând motive personale, doar o lună mai târziu, în mai. Anterior numirii în poziţia de director general, Belcea a fost membru în Consiliul de Adminsitraţie al CFR Marfă. Timpul scurt petrecut la conducerea celui mai mare operator de transport feroviar de marfă din România, cu o cotă de piaţă de aproape 55% la nivelul anului 2013, nu i-a permis lui Valentin Belcea să schimbe ceva în destinele companiei.

George Micu,

director general CFR SA

Perioada: apr. 2013 - ian. 2014

Numit în funcţia de director general al CFR SA în aprilie 2013 şi considerat un apropiat al Ancăi Boagiu, George Micu a fost, anterior, şi director al CFR Marfă. Numirea sa ca şef al CFR Marfă a avut loc în aprilie 2013 ca urmare a demiterii lui Dimitris Sophocleos de către ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Interesant este că salariul lui Micu, de circa 10.000 de euro lunar, a fost considerat de ministru drept un lucru normal şi obligatoriu „deoarece nu ar putea exista management performant fără salarii bune“. Culmea este că, după destituirea sa, în ianuarie 2014, George Micu a dat în judecată societatea CFR SA la Curtea de Arbitraj Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României pentru recuperarea unor drepturi băneşti din perioada cât a fost manager general al companiei. El considera că mai are de încasat de la CFR SA suma de 101.232 lei.

Sorin Mândruţescu,

preşedinte CA CFR SA

Perioada: apr. 2013 - sept. 2013

Sorin Mîndruţescu şi-a dat demisia, în septembrie 2013, din funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR SA „din motive personale. Mîndruţescu are un background solid în business, fiind şeful Oracle şi fost conducător al Camerei de Comerţ Americane în România (Amcham). Mîndrutescu a rezistat în fruntea CA al CFR doar 5 luni. În cele cinci luni de conducere, echipa condusă de Sorin Mîndruţescu au demarat mai multe acţiuni de restructurare şi modernizare a CFR SA, printre care: negocierea cu Ministerul de Finanţe a subvenţiei pentru mentenanţă şi investiţii, reluarea discuţiilor între partea română şi cea belgiană pentru punerea în practică a memorandumului interguvernamental pentru proiectul Gara de Nord în valoare de 2 miliarde de euro, înfiinţarea Departamentului de Marketing şi reorganizarea şi eficientizarea Departamentului de Fonduri Europene.

«Corporatiştii» care au plecat de la stat: 106 manageri şi membri CA au fost numiţi şi demişi la stat din 2012 şi până astăzi. Dintre aceştia, abia 10% au rămas în funcţie

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro