„Intenţia noastră a fost şi rămâne aceea să facem tot posibilul ca în perioada următoare să degrevăm cât mai mult populaţia de ceea ce înseamnă taxe şi impozite. Plecând de la acest considerent, sigur că nu vom înlocui taxa de timbru pe care am avut-o cu o altă taxă, ci cu un concept pe care începem să-l introducem gradual. În perioada imediat următoare, vom pregăti legislaţia aşa cum ea a fost agreată şi cum va fi reformulată în grupul de lucru de la nivelul Ministerului Mediului să introducem acel certificat de calitate a aerului, acele viniete de care s-a vorbit în această perioadă, care vor avea un cost redus. Acele viniete vor fi, dacă vreţi, o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcţia de gradul de poluare", a precizat Daniel Constantin, ministru al Mediului. 

Potrivit acestuia, va fi creat astfel cadrul legislativ astfel încât autorităţile publice locale să decidă în perioada imediat următoare – după ce vor avea şi un sistem de zonare a oraşelor – dacă vor introduce o anumită taxă pentru aceste maşini sau nu. 

Va fi un certificat de calitate a aerului sub formă de eco-viniete, acestea vor fi eliberate atunci când maşinile merg să facă inspecţia periodică, costurile vor fi minimale, doar costurile de printare a acestor eco-vignete, după care, sigur, prin cadrul legislativ pe care îl vom crea autorităţile publice locale vor fi cele care vor hotărî o eventuală taxă sau nu", a arătat ministrul Mediului. 

Citește și:

Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a calculului pentru impozitul pe autoturisme

Ecovinieta: Avantajele și dezavantajele taxei pentru accesul în orașele aglomerate

Ce pregăteşte ministerul Mediului pentru posesorii de maşini