Până la inceputul sezonului rece 2016-2017, toate cele 100 de autofreze și 7 vehicule specializate pentru intervenție urmează să fie puse la dispoziția companiei, conform contractelor semnate cu furnizorii.

Din cele 100 de autofreze, 31 sunt de capacitate mare (5000 t zăpadă /h) și 69 sunt de capacitate medie (3500 t zăpadă /h).

Valoarea estimată la momentul demarării procedurii a fost de: 69.750.000 Lei (fara TVA) pentru 31 de freze de capacitate mare; 102.465.000 Lei (fara TVA) pentru 69 freze de capacitate medie; 7.875.000 Lei (fara TVA) pentru 7 vehicule speciale de intervenție. Totalul estimat al procedurii de achiziție publică fiind de 180.090.000 Lei (faraTVA).

Citiți și: Statul va mai cheltui 50 milioane de euro pentru utilaje de deszăpezire

După evaluarea ofertelor, în data de 24 octombrie 2014, s-au încheiat contracte în valoare de 118.230.973 milioane lei fără TVA pentru achiziţionarea a 100 autofreze de curăţat zăpada din care: 69 bucăţi de capacitate medie (3.500 tone zăpadă/h), 31 bucăţi de mare capacitate (5.000 tone zăpadă/h) şi 7 vehicule echipate pentru intervenţii speciale pe timp de iarnă (vehicule care permit deplasarea rapidă în ciuda blocajelor cauzate de viscol, în vederea acordării de ajutor, inclusiv medical, persoanelor blocate în propriile vehicule), care urmează a fi livrate în perioada februarie 2015 – octombrie 2015.

“Achiziționarea acestor utilaje reprezintă un prim pas pentru retehnologizarea companiei. Până la sfârșitul anului, CNADNR va avea în dotare 100 de freze și 7 vehicule special de intervenție, achiziționate cu fonduri europene FEDR. Acest proces de retehnologizare, început încă de anul trecut, face parte din strategia de management a CNADNR pentru perioada 2015-2020, strategie pe care o finalizăm în present și pe care o vom prezenta în luna martie’, a declarat Directorul General al CNADNR, Narcis Neaga.


 

Față de autofrezele din dorarea CNADNR S.A. marca ZIL și URAL de producție sovietică cu vârste cuprinse între 30 și 50 de ani, noile autofreze au următoarele avantaje:

–          Capacitatea de deszăpezire 3500-5000 t zăpadă/h față de 1200 t zăpadă/h,

–          Consumul de carburant 20-25 l/h față de 60-80 l/h,

–          Norma de poluare EURO 6 față de NON EURO,

–          Fiabilitatea în exploatare, autofrezele ZIL și URAL se defectează frecvent, piesele de schimb se procură foarte greu,

–          Viteza de deplasare la locul intervenției net superioară 60 km/h față de 30 km/h,

 

CARACTERISTICI TEHNICE PRINCIPALE

 

Autofreze de capacitate mare 5000 t zăpadă/h:

 

–          Motor: Diesel Iveco, 4 timpi, racire cu apa;

–          Puterea: 554 CP (407 KW);

–          Nivel de emisii poluante: STAGE IV;

–          Tracțiune: integrala pe toate rotile;

–          Sistem de direcție: servoasistat hidrostatic, pe toate roțile, cu comanda selectivă față/spate/toate roțile;

–          Capacitate de curățare zapadă: 5000 tone/ora;

–          Lățime de curățare: 2500 mm;

–          Înălțimea maximă de curățare la o trecere: 1580 mm;

–          Distanța maximă de aruncare a zăpezii: 35 m;

–          Viteza maximă de deplasare: 60 km/h;

–          Echipare cu sistem de monitorizare prin GPS și software specializat;

 

Autofreze de capacitate medie3500 t zăpadă/h:

 

–          Motor: Diesel Iveco, 4 timpi, răcire cu apă;

–          Putere: 409 CP (305 KW);

–          Nivel de emisii poluante: STAGE IV;

–          Tracțiune: integrală pe toate roțile;

–          Sistem de direcție: servoasistat hidrostatic, pe toate roțile, cu comandă selectivă față/spate/toate roțile;

–          Capacitate de curățare zăpadă: 3500 tone/ora;

–          Lățime de curățare: 2500 mm;

–          Înălțimea maximă de curățare la o trecere: 1580 mm;

–          Distanța maximă de aruncare a zăpezii: 35 m;

–          Viteza maximă de deplasare: 60 km/h;

–          Echipare cu sistem de monitorizare prin GPS și software specializat


 

Vehicule speciale de intervenție:

 

–          Motor: Diesel Mercedes, 5 cilindri;

–          Puterea: 163 CP (120 KW);

–          Consum de carburant: 9 l/h;

–          Nivel de emisii poluante: Euro 3;

–          Viteza maximă de deplasare: 60 km/h;

–          Șenile din material cauciucat: 4 senile cu lățime șenilă de 620 mm;

–          Sistem de direcție: hidrostatic articulat;

–          Caroseria: este etanșă (permite plutirea pe apă), total amfibie;

–          Capacitate totală transport persoane: 16 locuri;

–          Sisteme de vizualizare și detecție termic și în infraroșu, pe o adâncime de 5 m în zapadă și pe o rază de 300 m;

–          Echipată cu echipamente medicale pentru intervenții de urgență.

Citiți și: Statul va mai cheltui 50 milioane de euro pentru utilaje de deszăpezire