Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Capital de incredere pentru Romania

Cei trei antreprenori care livrează încredere în economia românească

Autor: | | 0 Comentarii

CREȘTERE De la o idee la o afacere de succes. Acesta este drumul pe care l-au parcurs, fără opriri, frații Mihai și Felix Pătrășcanu. FAN Courier a colectat tot mai mulți clienți, iar asta se observă și în cifra de afaceri, care a crescut în fiecare an de la înființare și până în prezent.

Adrian şi Neculai Mihai au început afacerile în 1991. Adrian a intrat în business chiar în primul an de facultate. Acest business, din domeniul materialelor refolosibile, nu era unul care să le aducă satisfacţii, astfel că şase ani mai târziu fraţii Mihai, împreună cu Felix Pătrăşcanu, pun bazele FAN Courier. În mai puţin de 10 ani, compania ajunge liderul pieţei de curierat din România. De atunci şi până în prezent şi-a păstrat locul în clasament, iar pe termen mediu, cei trei parteneri, sunt încrezători că, datorită planurilor de dezvoltare, îşi vor păstra poziţia. Anul trecut, cifra de afaceri a crescut cu aproape 30%, până la 113 milioane de euro, iar în 2017, cei trei membrii fondatori şi-au propus atingerea unei cifre de 125 milioane de euro, adică o creştere de două cifre.

De la 3 Dacii vechi la 3.200 de autovehicule

Adrian, cel mai mic dintre fraţii Mihai, îşi aminteşte cu nostalgie despre primele livrări realizate de companie. „Am început undeva spre finele anului 1997, într-un apartament, confort 2, din zona Gării de Nord. Am fost foarte încântaţi când am reuşit să-l convingem pe administratorul blocului să ne ofere spaţiul tehnic, unde ne-am amenajat primul depozit“, spune Adrian Mihai. În ceea ce priveşte „flota“ de atunci, FAN Courier se baza pe trei autoturisme Dacia 1300, maşinile personale ale celor trei asociaţi. „Felix avea o Dacia de culoare neobişnuită, o nuanţă de verde. Acesteia i-am spus «furia verde». Maşina mea era cea mai veche. Cred că era din anul în care m-am născut eu - 1970“, povesteşte Adrian Mihai. 

Primul client a venit la puţin timp de la înfiinţarea firmei, în ianuarie 1998, L.T. Exim SRL, o firmă din domeniul stomatologiei. Un an mai târziu, FAN Courier înregistra un număr de peste 26.000 de expediţii. Spre comparaţie, în 2015, livrările realizate au crescut de peste o mie de ori faţă de cele din 1990. Anul trecut, numărul de expediţii s-a majorat cu peste 30% şi a ajuns la 34.480.864. 

Prima investiţie majoră realizată de cei trei asociaţi a fost în sediul din zona Pipera. Este vorba de o sumă de peste 500.000-600.000, o parte din bani provenind dintr-un credit bancar. Apoi a urmat sediul de pe Șoseaua de Centură a Capitalei. Este vorba de un HUB, care se întinde pe o suprafaţă de 30.000 mp, compus dintr-un depozit de peste 10.000 mp cu 119 porţi de descărcare, o clădire de birouri şi parcare. Investiţia a depăşit 20 milioane euro şi a fost lansată în 2011. Cinci ani mai târziu, FAN Courier a investit 5 milioane de euro într-un HUB regional, la Braşov. „Aici am fost nevoiţi să gândim o schemă de recrutare şi transport a persoanelor din localităţile învecinate. În partea de vest a ţării ne-am confruntat cu o piaţă a muncii extrem de grea. Această involuţie a pieţei forţei de muncă s-a suprapus pe o creştere care a depăşit evoluţia prognozată şi pe o infrastructură care continuă să rămână una dintre cele mai mari probleme ale tuturor curierilor“, spunea, anul trecut, Adrian Mihai.

 

În 2016, compania a relizat investiţii de 18 milioane de euro, cu aproape 50% mai mult decât în 2015, principalele direcţii către care au fost direcţionate fondurile fiind flota auto - 12 milioane euro, finalizarea HUB Braşov şi reamenajare HUB-uri Bucureşti - 4 milioane euro, training personal -350.000 euro, IT şi softuri. În 2017, prioritare au rămas investiţiile în flotă, tehnologia informaţiei şi, mai ales, în dezvoltarea resursei umane. „Cea mai mare parte a investiţiilor realizate în decursul anilor a venit din capitaluri proprii. Am apelat şi la împrumuturi bancare, dar, de obicei, am reinvestit tot profitul“, explică Adrian Mihai strategia de dezvoltare. Mai mult, el spune că an de an alocă un buget de circa 300.000 de euro în traininguri pentru salariaţi. Doar anul trecut, FAN Courier şi-a mărit echipa cu peste 1.000 de persoane, iar în acest an vrea să mai angajeze 600 de oameni. „Acum avem circa 5.500 de angajaţi şi dorim să creştem“, spune Adrian Mihai, precizând că echipa FAN Courier nu s-a oprit niciodată din cursuri de dezvoltare personal şi perfecţionare. Tot el recunoaşte că este tot mai greu să găsească forţă de muncă: „am ajuns acum să ne confrutăm cu aceeaşi problemă ca la finele anului 2007, înainte de criză. Mulţi români pleacă în afara ţării, noi nu putem concura cu salariile din Vest, deşi din punct de vedere al tehnologiei avem acelaşi standard“. Motivul este simplu, din cauza infrastructurii deficitare din România şi a încrederii scăzute în plata on-line, businessul de curierat nu este la fel de performant ca în Occident. „Am vorbit cu un fost angajat care s-a dus să lucreze în curierat în Germania. Mi-a spus că face de 2,5 ori mai multe livrări ca la noi. Dacă ar fi fost aceeaşi situaţie şi la noi, ne-am fi permis să-i dublăm salariul“, povesteşte antreprenorul. 

În România e nevoie de mai multă încredere

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Capital de incredere pentru Romania

22 mai 2017

Cris-Tim, o afacere sănătoasă clădită cu încredere

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro