'Pentru limitarea creşterii tarifelor RCA la 50%, pe medie, comparativ cu tarifele valabile la 30 iunie 2015, ASF a eliminat din Norma 23/2014 privind RCA prevederea prin care reducerile comerciale pentru clienţi nu puteau depăşi un plafon de 10%. Ca urmare, asigurătorii au acum libertatea de a acorda orice discount de preţ consumatorilor cu un istoric de daunalitate bun, ceea ce se reflectă în tarife contractate semnificativ mai mici decât cotaţiile standard practicate de societăţile autorizate să vândă RCA', se arată în comunicat.
Potrivit raportărilor transmise de societăţile de asigurare, spune ASF, în cadrul procesului de monitorizare a evoluţiei tarifelor RCA instrumentat de ASF, la nivelul lunii ianuarie 2016, prima medie pentru poliţe încheiate pe 12 luni, calculată cumulat pentru segmentele autoutilitare/autocamioane şi transport de persoane, înregistra o creştere de 42% faţă de nivelul lunii iunie 2015. Separat, pe segmentul autoutilitare/autocamioane, prima medie a urcat cu 46%, în timp ce pentru vehiculele destinate transportului de persoane creşterea a fost de 61%.
'Menţionăm că Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului (art. 21, 180 ?i 181) din 25 noiembrie 2009 interzice autorităţilor naţionale de supraveghere să intervină în aprobarea primelor individuale sau să solicite notificări sistematice din partea asigurătorilor. Prin modificarea aceleiaşi Norme 23/2014, ASF le-a interzis asigurătorilor să folosească indici de încărcare, coeficienţi de majorare şi/sau corecţie ori alte instrumente de ajustare a tarifelor care să nu fie fundamentate statistic şi actuarial, ca premisă de bază pentru menţinerea unei proporţionalităţi între tarifele practicate în perioade succesive şi evoluţia daunalităţii pe o anumită categorie de asiguraţi', mai arată instituţia.
ASF a mai decis eliminarea componentei Carte Verde în cazul vehiculelor care, din cauza limitărilor tehnice sau juridice, nu pot circula în afara teritoriului României.
Autoritatea precizează că în contextul intrării în vigoare, de la 1 ianuarie 2016, a Legii 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, care transpune prevederile Directivei europene Solvabilitate II, ASF a realizat o analiză de impact al noilor reglementări asupra pieţei RCA, precum şi posibilităţile de adoptare a unor norme mai relaxate, cu caracter local.
'Concluzia analizei a fost că Directiva impactează toate liniile de business ale unui asigurător, nu doar segmentul RCA. În particular, notificările de tarife pentru 2016 au arătat că nu există nicio încărcare pentru costul capitalului, la niciuna dintre societăţile care încheie poliţe RCA, din cauza aplicării noului regim de solvabilitate. Cât priveşte costul reasigurării, acesta nu este întotdeauna cuprins în tarifarea pentru RCA, iar acolo unde este, are un impact în jur de 5%, aşadar modificarea contractului de reasigurare ca măsură de conformare cu Directiva Solvabilitate II ar putea avea un impact marginal, de circa 1%. Pe de altă parte, costurile administrative (inclusiv costurile de achiziţie) la nivel de piaţă au scăzut uşor în 2015 pe clasa X - Asigurări auto, de la 39% din primele brute subscrise în 2014 la aproximativ 38% în trimestrul al treilea din 2015. Privind din perspectiva RCA, implementarea Directivei Solvabilitate II va aduce mai multă protecţie beneficiarilor direcţi ai poliţelor RCA, respectiv terţilor păgubiţi', se mai spune în comunicat.
Pentru îmbunătăţirea funcţionării bazei de date CEDAM, ASF are în derulare un proiect de anvergură pentru retehnologizarea şi modernizarea sistemelor informatice, unul dintre obiective fiind crearea unei noi baze de date care să cuprindă informaţii despre poliţele RCA şi istoricul de daunalitate pe vehicul sau şofer, prin interconectarea cu sistemele altor instituţii (DRPCIV, CNADNR etc.).
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-
-
Saxo Bank: Trei motive pentru care obligațiunile de Trezorerie ...
-
-
-
Lumea este sufocată de datorii. Tot PIB-ul Chinei, împrumutat ...
-
“Verde” pentru noul stadion Rapid de 27 de milioane de euro ...
-
Compania din Giurgiu care este unică în Europa. Produsele ...
-
Industria secretă din timpul regimului comunist. România era ...
-
Râurile din România unde găsești AUR doar plimbându-te pe ...
-
Berlinul critică reuniunea de la Ankara: "Un summit de război"
-
-
Cum a pierdut România un sistem de transport revoluționar. ...